Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου 2019

ΕΙΣΟΔΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ από την ΙΟΝΙΑ οδό ( ΜΕ ΕΞΑΜΕΤΡΟ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ )


 Η βελτίωση της εισόδου στη Φιλιππιάδα από τη γέφυρα του Λούρου ποταμού αποτελεί χρόνιο  αίτημα των κατοίκων κυρίως για τα προσδοκώμενα οφέλη που θα προκύψουν από  τη   σύνδεση με την Ιόνια Οδό. Πιστεύω όμως, ότι αυτό το σημαντικό για την πόλη έργο που πρόκειται να κατασκευάσει η Περιφέρεια Ηπείρου θα είναι κατώτερο των προσδοκιών μας. Σχεδιάστηκε για την ΠΡΟ Ιόνιας ρομαντική εποχή (..πάμε βόλτα στο ποτάμι ,αν και περίπατος χωρίς τα πλατάνια δεν έχει αξία ) και όχι για τη σύγχρονη όπου το ζητούμενο  είναι η ανάπτυξη.
Παραθέτω αυτούσια  την τεχνική περιγραφή της μελέτης και ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του και κυρίως να διαπιστώσει εάν οι προδιαγραφές αυτές  ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της Φιλιππιάδας : «….σύμφωνα με τις νέες διαμορφώσεις το πλάτος της οδού περιορίζεται σε 6,50μ σταθερό σε όλο το μήκος της οδού, εξυπηρετώντας μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3.00μ συν πλευρική γραμμή καθοδήγησης πάχους 0,25μ. Εκατέρωθεν της οδού και στο πλάτος σχεδόν του υφιστάμενου μεταβλητού ερείσματος της οδού κατασκευάζονται πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι και στις δύο πλευρές της οδού πλάτους 1,35μ (+0,15μ πάχος κρασπέδου πεζοδρομίου ) και 1.50μ έκαστος, ήτοι συνολικό πλάτος 3,00μ.
 Επί της υφιστάμενης γέφυρας …. μειώνεται το πλάτος κυκλοφορίας από 7.30μ σε 6.50μ σύμφωνα με την ως άνω τυπική διατομή και επεκτείνεται το υφιστάμενο πεζοδρόμιο της γέφυρας από 1.50μ σε 2.25μ με την προσθήκη πλευρικά και εκατέρωθεν ανηρτημένου μεταλλικού φορέα από τον υφιστάμενο φορέα ανωδομής της γέφυρας , σύμφωνα με τα σχέδια της στατική μελέτης… Για τον έλεγχο της ταχύτητας αλλά και την ορθότερη διευθέτηση της κυκλοφορίας στη διασταύρωση προς γήπεδα 5χ5 προβλέπεται η διαμόρφωση κυκλικού κόμβου για την κατασκευή του οποίου απαιτείται απαλλοτρίωση οικοπέδων και αγροτεμαχίων.»
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:   1. Η είσοδος αποτελεί τμήμα  Επαρχιακού δρόμου γι αυτό και  οι οικοδομές έχουν κτιστεί σε αρκετή  απόσταση από τον άξονά του. Ως εκ τούτου, εάν απαιτηθεί , υπάρχει δυνατότητα να διαπλατυνθεί με τη σχετική αποζημίωση των παρόδιων ιδιοκτησιών. Ήδη η Περιφέρεια Ηπείρου ξεκίνησε τη διαδικασία απαλλοτρίωσης κάποιων εξ αυτών. 2. Νομίζω ότι δεν αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά η άρδευση του κάμπου και κυρίως η αντιπλημμυρική προστασία,  γιατί η Είσοδος  βρίσκεται μέσα στη ζώνη πλημμυρών.  3. Ο κυκλικός κόμβος  Φιλιππιάδας πρέπει να συνδεθεί με την Εθνική Οδό με δρόμους προς Π. Φιλιππιάδα και το Ελευθεροχώρι ( Περιφερειακός Δακτύλιος ) που θα συμβάλλουν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, αλλά και στην οικιστική επέκταση (οριοθέτηση σχεδίου πόλης).  4. Θεωρώ ότι είναι  άδικο να θυσιαστούν τα αιωνόβια  πλατάνια για την κατασκευή ενός τέτοιου μικρομεσαίου έργου, διότι τα πεζοδρόμια μπορεί να κατασκευαστούν και έξω από τα πλατάνια.    5. Στη Φιλιππιάδα δεν υπάρχει κανένας πεζόδρομος ή ποδηλατόδρομος για να συνδεθούν με τους αντίστοιχους της Εισόδου. Είναι νομίζω ευκαιρία να απαιτήσει ο δήμος την υλοποίηση της μελέτης  που έχει εκπονήσει για επικάλυψη του Μυλαύλακα με σκοπό τη δημιουργία πεζόδρομου και ποδηλατόδρομου . 6. Η αξιοποίηση των  παρόδιων ιδιοκτησιών δεν πρέπει να υπολογίζεται  κοντόφθαλμα και με τα σημερινά δεδομένα, αλλά μακροπρόθεσμα δηλαδή μετά και την κατασκευή της ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ  Φιλιππιάδας ( κόμβος Ιόνιας οδού – περιοχή ΦΙΞ ) .
 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ. Δεν έχουμε την απαίτηση να κατασκευαστεί η είσοδος  της  Φιλιππιάδας από την Ιόνια οδό με τις προδιαγραφές ΝΙΑΡΧΟΥ Ιωαννίνων, αλλά όχι όμως και με εξάμετρο μόνο οδόστρωμα , όσο και οι συνοικιακοί δρόμοι της πόλης ! Η νέα Είσοδος στη Φιλιππιάδα - που για να μη ξεχνάμε  είναι η μεγαλύτερη πόλη της Ηπείρου μετά τις πρωτεύουσες των νομών - επιβάλλεται να κατασκευαστεί με τα χαρακτηριστικά σύγχρονης εμπορικής λεωφόρου , σε συνδυασμό με τον Περιμετρικό Δακτύλιο και την επικάλυψη τού Μυλαύλακα για να έχει η πόλη μέλλον και προοπτική.                     
 Φιλιππιάδα 18-9-19                                                                  
 ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΑΧΟΥΡΑΣ πρώην δήμαρχος Φιλιππιάδας                               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!