Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023

Ιόνια- Πρέβεζα.. Από το μηδέν για έναν ακόμη κουτσουρεμένο δρόμο

 


Την αδυναμία της Περιφέρειας Ηπείρου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, κυρίως οικονομικές, του οδικού άξονα Ιόνιας- Πρέβεζας, έτσι όπως αυτό σχεδιάζεται τα τελευταία 15 χρόνια αναγνώρισε και επίσημα ο Περιφερειάρχης..

Και αφού πήρε την μελέτη από το Υπουργείο Υποδομών με δική του πρωτοβουλία και διαπίστωσε το οικονομικό μέγεθος αποφάσισε να προχωρήσει σε μία καινούρια, που ουσιαστικά θα αφορά έναν νέο δρόμο πολύ κατώτερο του αρχικού.

Στη διάρκεια συνέντευξης τύπου που έδωσε και η οποία ουσιαστικά προκλήθηκε από την παρέμβαση του Γιώργου Ζάψα και τα δημοσιεύματα που υπήρξαν αναγνώρισε ότι υπάρχουν πολλές δυσκολίες.

 «Το τμήμα από Λούρο μέχρι την παράκαμψη του αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης είναι το εύκολο. Όπου μπορεί θα γίνει και  τετράιχνος και κλειστός και όπου χρειάζεται θα κατασκευαστούν και παράλληλοι δρόμοι. Το δύσκολο τμήμα, είναι το πρώτο», ανέφερε ο Περιφερειάρχης.

Όπως εξήγησε τα τεύχη της μελέτης που είχε εκπονηθεί- χωρίς να ολοκληρωθεί – από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν έναν πολύ μεγάλο προϋπολογισμό, ο οποίος ξεφεύγει από τις οικονομικές δυνατότητες που έχει η Περιφέρεια Ηπείρου, μέσα από το ΕΣΠΑ.

Το ύψος του έχει καθοριστεί – όπως σημείωσε- από τον  τρόπο  που  είχε γίνει η ανάθεση με εκδήλωση ενδιαφέροντος της μελέτης το 2007,, που δεν προέβλεπε έκπτωση,  η δε  πληρωμή των μελετητών   ήταν συνάρτηση του προϋπολογισμού του έργου. «Μια τέτοια διαδικασία  δεν ευνοεί να τελειώσει μια μελέτη, αλλά ούτε δίνει λύσεις παραδεκτές  ως προς  τη βέλτιστη οικονομική λύση», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης και συνέχισε:

 «Πήραμε τα τεύχη είδαμε κάποια πράγματα, διαπιστώσαμε ότι δεν έχουμε τέτοιες οικονομικές δυνατότητες και ορίσαμε τεχνικό σύμβουλο. Είμαστε υποχρεωμένοι να ψάξουμε την καλύτερη λύση, ώστε να έχουμε ένα δρόμο σίγουρο, ένα δρόμο που θα λύνει όλα τα τοπικά θέματα. Δεν πρόκειται να δοθούν χρήματα σε δαπάνες, που τελικά θα έχει αποτέλεσμα να μη γίνει ποτέ το έργο».

Στη συνέντευξη ανέφερε ακόμη ότι το Υπουργείο Υποδομών δεν μπορεί να αντιμετωπίσει πλέον τέτοιους δρόμους, χωρίς να διευκρινίσει τι ακριβώς σημαίνει κάτι τέτοιο.

Ο Περιφερειάρχης ανέφερε επίσης ότι προβλημάτισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι μόνο ο κόμβος στη γέφυρα Καλογήρου σύμφωνα με τη μελέτη του Υπουργείου προϋπολογίστηκε μεταξύ 13,5 και 15 εκ. ευρώ, ποσό στο οποίο δεν μπορεί να ανταποκριθεί η Περιφέρεια. «Τα ποσά αυτά είναι έξω από τις δικές μας προδιαγραφές και είμαστε υποχρεωμένοι να ψάξουμε την καλύτερη οικονομική και τεχνική  λύση», επανέλαβε, προσθέτοντας ότι μια από αυτές είναι και παλιά πρόταση του τότε βουλευτή Πρέβεζας Βαγγέλη Παπαχρήστου για χάραξη πίσω από τα βουνά. 

Σε κάθε περίπτωση ο πολυσυζητημένος δρόμος βρίσκεται και πάλι στο σημείο μηδέν, με αμφίβολο το μέλλον του..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!