Απάντηση στον νυν δήμαρχο Πρέβεζας, από τον πρώην δήμαρχο Πρέβεζας Μιλτιάδη Κλάπα, μετά τις δηλώσεις του κ. Μπαίλη για το ύψος των χρεών του δήμου Πρέβεζας.
Σε απάντηση όσων ακούστηκαν δια στόματος του νυν δημάρχου Πρέβεζας κ. Χρήστου Μπαίλη περί χρεών, χρονολογιών που αυτά δημιουργήθηκαν και βέβαια το ύψος τους, δίνει με ανακοίνωσή του ο πρώην δήμαρχος Πρέβεζας κ. Μιλτιάδης Κλάπας.
Για μια ακόμη φορά η Δημοτική Αρχή επανέρχεται στις αιτιάσεις της περί «καμμένης γης» στον Δήμο Πρέβεζας. Επαναλαμβάνει την γνωστή παλαιοκομματικής κοπής ρητορική κάθε φορά που αυξάνεται η δυσαρέσκεια της τοπικής κοινωνίας από την κατάσταση που έχει περιέλθει ο Δήμος τα δύο αυτά χρόνια και την ανυπαρξία οποιουδήποτε σχεδίου, πρωτοβουλίας ή έργου.
Αντιθέτως αναδεικνύεται ως εκείνη η Δημοτική Αρχή που έδειξε την μέγιστη δυνατή απρέπεια απέναντι στην αλήθεια , αλλά και απέναντι τόσο στην προηγούμενη όσο και στις παρελθούσες Δημοτικές Αρχές.
Δυο χρόνια μετά επαναλαμβάνει τα ίδια ψέματα για το χρέος του Δήμου και ότι δήθεν δεν παρέλαβε έργα και μελέτες.
Αποφεύγει επιμελώς να πει τα πεπραγμένα της των δύο ετών που έχει την ευθύνη του Δήμου γιατί πολύ απλά δεν υπάρχει τίποτα να πει. Σήμερα ο Δήμος και οι υπηρεσίες του αποδιαρθρώνονται και αυτό είναι ολοφάνερο.
Α.1. Το χρέος του ενοποιημένου Δήμου (Πρέβεζα, Λούρος, Ζάλογγο) σύμφωνα με έγγραφα που ο ίδιος ο κος Μπαϊλης
Υπέγραψε και απέστειλε στο Υπ.Εσωτερικών είναι 4.960.820εκ.ευρω μακροχρόνιες υποχρεώσεις και 4.536.044 ευρώ βραχυχρόνιες ,δηλαδή 9,5εκ.ευρώ.
2. Ότι αφορά στον Δήμο Πρέβεζας, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην σελίδα 23 παράγραφο 3 της έκθεσης ελέγχου ορκωτών λογιστών για το έτος 2010 το έλλειμμα για το έτος αυτό ανήλθε στα 633.000ευρώ.ενώ το σύνολο των ελλειμμάτων που μεταφέρεται στον νέο ενιαίο Δήμο είναι 5.736.876,26ευρω.Ποσό στο οποίο περιλαμβάνονται τα ελλείμματα όλων των ετών λειτουργίας του δήμου και τήρησης ισολογισμών.
3. Σε αυτά πρέπει να συνυπολογισθεί σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ορκωτών λογιστών ποσό περίπου 1,2εκ.ευρω για προβλέψεις από απαιτήσεις τρίτων από δικαστικές αποφάσεις αφ’ ενός και αφ’ ετέρου έργα που έως 31/12/12 δεν έχουν τιμολογηθεί.
Τα προαναφερόμενα προκύπτουν από αποφάσεις του Δημ.Συμβουλίου της Οικονομικής Επιτροπής και τις εκθέσεις των ορκωτών λογιστών.
4. Εάν το θέμα δεν ήταν τόσο σοβαρό θα προκαλούσε θυμηδία ο τρόπος με τον οποίο επανέρχεται συνεχώς η Δημ.Αρχή. Τον Μάιο του 2011 ανακοίνωσε ως χρέος από του τρείς Δήμους που συγχωνεύθηκαν τα 14εκ.ευρω,τον Σεπτέμβριο του 2011 μίλησε για 16εκ. αργότερα για 18εκ. σήμερα για 20εκ και Κύριος είδε που θα το σταματήσει. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι τα 2 αυτά χρόνια, που αντιμετωπίζει το χρέος ως λάστιχο, την ευθύνη λειτουργίας του Δήμου και των δαπανών έχει η ίδια.
Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι όσοι πίνακες είδαν το φώς της δημοσιότητας από το υπ. Εσωτερικών η την ΚΕΔΕ κανείς δεν περιλαμβάνει τον Δήμο Πρέβεζας στους υπερχρεωμένους και ασφαλώς σε κανέναν δεν αναφέρονται τα ποσά που ισχυρίζεται η Δημοτική Αρχή.
5. Ο κος Μπαϊλης αντί να μας κουνάει το δάχτυλο και να μας επιπλήττει, θα πρέπει να εξηγήσει γιατί ενώ έλεγε προεκλογικά αλλά και έως σήμερα ότι παραδίδει τον Δήμο Λούρου απαλλαγμένο ελλειμμάτων, στον ισολογισμό του 2010 παρουσιάζει ζημιές 750.000ευρώ και μεταφέρει συσσωρευμένες ζημιές από τις προηγούμενες χρήσεις 2,5εκ.ευρω στο ενιαίο Δήμο.
Να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών του Δήμου Λούρου είναι περίπου 2,5εκ.ευρω ενώ του Δήμου Πρέβεζας 17εκ.ευρω κ να συνυπολογισθεί δε το εύρος των υπηρεσιών και των έργων που παρέχονταν από τον Δήμο Πρέβεζας σε σχέση με την εξαιρετικά μικρή δραστηριότητα του δήμου Λούρου.
6. Η Δημοτική Αρχή έχει ήδη δύο(2) χρόνια την ευθύνη του Δήμου. Συμπεριφέρεται όμως σαν να παραλαμβάνει σήμερα. Έτσι αποφεύγει τον οποιονδήποτε απολογισμό και αποκρύπτει ότι έως τώρα έχει ήδη δημιουργήσει ζημιές πάνω από δύο εκ. ευρώ την ώρα που ισχυρίζεται ότι κάνει «εξυγίανση».
Να υπενθυμίσουμε ότι επέβαλλε αύξηση των τελών καθαριότητας σε ποσοστό 60% που σημαίνει ότι άντλησε την διετία επιπλέον έσοδα μόνο από το τέλος αυτό πάνω από 2,5 εκ ευρώ.
Επιπλέον ενώ διατυμπανίζει ότι υπάρχει πλεονάζων προσωπικό και αδυνατεί να ανταποκριθεί στην μισθοδοσία του, προχωρά στην πρόσληψη δύο συμβούλων ενός μηχανικού και ενός οικονομολόγου με υψηλό κόστος για τον δήμο. ( βεβαίως τίποτε δεν έχουμε με τα συγκεκριμένα πρόσωπα. Την πολιτική της δημοτικής αρχής αποκαλύπτουμε.)
Β.1. Στον Δήμο αφήσαμε πλειάδα μελετών. Εξ αυτών εννέα οριστικές μελέτες έργων, οχτώ προμελέτες επίσης για έργα, δυο πολεοδομικές μελέτες και μεγάλο αριθμό πράξεων αναλογισμού. Η Δημοτική Αρχή δεν έχει παρά να συνεργασθεί με τις υπηρεσίες για να μάθει.
2. Σημειώνουμε ότι καμία μελέτη ώριμη, οριστική η όπως αλλιώς θέλει να την ονομάσει έχει παραδώσει ο Δήμος Λούρου την ευθύνη του οποίου είχε ο κος Μπαίλης.
3. Δικαιούμαστε να ρωτήσουμε ׃<< ας υποθέσουμε ότι δεν παραλάβατε ώριμες μελέτες. Επί δύο χρόνια γιατί δεν τις ωριμάσατε;>>
4. Σας παραδώσαμε ενταγμένα έργα στο ΕΣΠΑ άνω των20 εκ. ευρώ που μελετήσαμε, εντάξαμε, δρομολογήσαμε, δημοπρατήσαμε. Ενδεικτικά αναφέρουμε για να θυμάται ο κος Μπαιλης
- τον νέο, βιοκλιματικής κατασκευής, βρεφονηπιακό σταθμό στον Ορυζόμυλο προϋπολογισμού 2,8 εκ ευρώ
- το έργο διασύνδεσης συνοικιών υδραγωγείο, ορυζόμυλο, λευκαδίτικα, παντοκράτορας προϋπολογισμού 4,2 εκ ευρώ
- την νέα ύδρευση της πόλης προϋπολογισμού 4,7 εκ ευρώ
- τη ανάπλαση της Κυανής Ακτής προϋπολογισμού 4 εκ ευρώ (που δυστυχώς λόγω των σοβαρότατων λαθών και παραλείψεών σας χάσατε το τμήμα από Αγράμπελη έως το κάστρο Παντοκράτορα χωρίς να το αντιληφθείτε)
- το αστικό ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπλασης 9,3 εκ ευρώ
Ενώ αφήσαμε δημοπρατημένη την μελέτη πολεοδόμησης των 4000 στρεμμάτων που εντάξαμε στο σχέδιο πόλης με το νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου.
Γ. Για όλα αυτά είχαμε δώσει πλήρη απολογισμό στους συμπολίτες μας με την κυκλοφορία ειδικού εντύπου. Επομένως μικρή σημασία θα είχε να επανέλθουμε εάν η Δημοτική Αρχή μέσω αυτής της απαράδεκτης τακτικής που υιοθέτησε δεν επιχειρούσε να αποκρύψει δύο σημαντικά ζητήματα. Ότι:
1ον) η τοπική αυτοδιοίκηση δοκιμάζεται σοβαρά απ’ την εφαρμογή του «Καλλικράτη» αφ’ ενός και αφ’ ετέρου από τις οδυνηρές συνέπειες του μνημονίου. Οι πιστώσει για τα λειτουργικά έξοδα και την μισθοδοσία έχουν περικοπεί στο 50%.
Εντέχνως η σημερινή Δημοτική Αρχή προσπαθεί από την μια να μεταφέρει αυτήν τη πραγματικότητα ως ευθύνη της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής και από την άλλη να το προβάλλει ως άλλοθι για την μη παραγωγή έργου. Αποσιωπά έτσι ότι καθυστερεί σειρά δρομολογημένων έργων, ότι δεν αντλεί πόρους από προγράμματα που υπάρχουν και τρέχουν, και εμφανίζεται πολύ κατώτερη των περιστάσεων στην αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων εκεί όπου δεν χρειάζονται χρήματα.
2ον) Προσπαθεί να εμφανίσει τον Δήμο μας υπερχρεωμένο, υποκρύπτοντας την βούληση της να υπαχθεί στο ειδικό καθεστώς επιτήρησης που προβλέπει ο Καλλικράτης και που θα οδηγήσει στο κλείσιμο κοινωνικών δομών και υπηρεσιών του Δήμου και αθρόα απόλυση δεκάδων υπαλλήλων.
Δ. Με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής διακριτικά αποφύγαμε να απαντάμε στους συχνούς ισχυρισμούς της. Όχι από αδυναμία, αλλά γιατί πιστεύαμε ότι πρέπει να έχει επαρκή χρόνο να μάθει, να κατανοήσει τα προβλήματα αφού προερχόταν από μικρό Δήμο που δεν αντιμετώπιζε την πολυπλοκότητα των υποχρεώσεων του Δήμου Πρέβεζας και γιατί στην πράξη είχε αρνηθεί τις προσκλήσεις μας για πλήρη και αναλυτική ενημέρωση.
Σήμερα αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων, έχει οδηγήσει τον Δήμο σε λειτουργικό τέλμα, αποδιάρθρωσε τις υπηρεσίες, έχασε την εμπιστοσύνη από τους Δημότες, ότι ο Δήμος στο μέτρο του δυνατού και δεδομένων των συνθηκών της χώρας θα σχεδιάσει, θα παράγει έργο, θα εμπνεύσει.
Κύριοι της Δημοτικής Αρχής, η δουλειά των αιρετών δεν είναι να περιφέρονται και να προσπαθούν να μειώσουν το μέγεθος και το έργο των προηγούμενων . Υποχρέωση έχουν να δουλεύουν με σχέδιο ,έμπνευση και μεράκι.
Για την Δημοτική Αρχή
της περιόδου 2003-2010
Κλάπας Μιλτιάδης,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!