Επηρεασμένος από τον τίτλο
της μελέτης «Ανάδειξη του αστικού χαρακτήρα της πόλης Φιλιππιάδας» και το ύψος
της αμοιβής του μελετητή (15.500ευρώ) αποφάσισα να τη διαβάσω προσεκτικά. Με
έκπληξη διαπίστωσα ότι περιεχόμενό της δεν ανταποκρίνεται στον τίτλο, έχει
συνταχθεί με πολλή προχειρότητα, εκ του μακρόθεν, δείχνει άγνοια βασικών
στοιχείων της Φιλιππιάδας και περιέχει αρκετά ….. μαργαριτάρια, για τα οποία θα
αναφερθώ στη συνέχεια.
Η Φιλιππιάδα δεν χρειάζεται μελέτη για να
αναδείξει τον αστικό της χαρακτήρα, γιατί από την ίδρυσή της είναι αποκλειστικά
αστικό εμπορικό, πνευματικό και πολιτιστικό κέντρο. Φιλιππιάδα όμως δεν είναι
μόνο το τμήμα που περιλαμβάνει η μελέτη δηλ. το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο
πόλης, αλλά και η παλιά Φιλιππιάδα και το Ελευθεροχώρι, με τα οποία αποτελούν
ενιαίο και αδιατάρακτο σύνολο δεκάδες χρόνια τώρα.
-
ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΠΕΗ: Στη
Φιλιππιάδα δεν υπάρχει πλατεία με αυτή την ονομασία. Αν η μελέτη εννοεί την
πλατεία που βρίσκεται απέναντι από το Κέντρο Υγείας, εκείνη ονομάζεται Πλατεία
Ανδρέα Παπανδρέου.
-
ΠΛΑΤΕΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ: Η κεντρική πλατεία της Φιλιππιάδας ονομάζεται Πλατεία Ηρώων
Πολυτεχνείου και όχι πλατεία Ελευθερίας, όπως αναγράφει η μελέτη.
-
Ο δρόμος που
ξεκινάει από το μυλαύλακα μέχρι τον ΑΡΑΧΘΟ ποταμό (μάλλον θα εννοεί τον Λούρο
ποταμό) και την διασταύρωση με την
Εθνική οδό (μάλλον θα εννοεί την παράκαμψη της Ιονίας οδού) δεν είναι η Ταγμ.
Βελισσαρίου, αλλά η επαρχιακή οδός Φιλιππιάδας – Γοργομύλου.
-
Στα αξιόλογα
κτίρια κατατάσσει μόνο τα Χάνια Τσουμάνη και Πουλίση και προτείνει την
αξιοποίησή τους. Αγνοεί επομένως το Διοικητήριο που έχει χαρακτηριστεί με ΦΕΚ
διατηρητέο, τον Αγ. Βησσαρίωνα με το καμπαναριό του, τους άλλους τέσσερις διατηρητέους
ναούς της πόλης και το Ηρώο Μπιζανομάχων. Θα τολμήσω να χαρακτηρίσω –έστω και
αν παρεξηγηθώ από κάποιους- ως μνημείο της φύσης και τα αιωνόβια πλατάνια της
κεντρικής πλατείας.
-
Προτείνει την
κατάργηση του πεζόδρομου γιατί «μεσοπρόθεσμα δεν εξυπηρέτησε την λειτουργία
του». Έπρεπε να γνωρίζει ο μελετητής ότι το πλακοστρωμένο τμήμα της Μπιζανίου
από το έτος 1999 λειτουργεί αποκλειστικά ως αυτοκινητόδρομος, διότι ΟΥΔΕΙΣ
παρόδιος επαγγελματίας είχε στηρίξει τον πεζόδρομο. Τώρα τα δεδομένα έχουν
αλλάξει, γιατί αρκετοί Νέοι επαγγελματίες και πολλά καταστήματα υγειονομικού
ενδιαφέροντος δραστηριοποιούνται πλέον σε αυτό το τμήμα της Μπιζανίου, οπότε
πρέπει να επανεξεταστεί.
-
Ερευνητέο, εάν είναι
ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες οι προτάσεις της μελέτης για κάλυψη του μυλαύλακα
με μεταλλικούς δοκούς και ξύλινο δάπεδο με σκοπό να δημιουργηθεί πεζόδρομος –
ποδηλατοδρόμος, η δημιουργία πάρκου έκτασης 10 στρεμμάτων δίπλα στον Λούρο ποταμό και η τοποθέτηση στεγάστρου
στην κεντρική πλατεία.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ. 1) Για μια μελέτη που αποτελείται από 20 σελίδες
κείμενο και 25 σελίδες χάρτες, φωτογραφίες, σχέδια και κόστισε 15.500 ευρώ, τα
λάθη, οι παραλείψεις και οι ανακρίβειες που προανέφερα, συνιστούν σημαντικά
στοιχεία για την αξιοπιστία, την
υπευθυνότητα, το ειδικό βάρος και τη σοβαρότητα
όχι μόνο της μελέτης, αλλά και των υπαλλήλων και αιρετών του Δήμου
Ζηρού, οι οποίοι ενέκριναν και παρέλαβαν μια τέτοια μελέτη. Ελπίζω όμως ότι οι
δεκάδες άλλες μελέτες που ανέθεσε απ’ ευθείας ο Δήμος Ζηρού να είναι ποιο
προσεγμένες, γιατί στη σημερινή εποχή δεν υπάρχουν λεφτά για πέταμα.
2)
Νομίζω ότι στο νέο νομοσχέδιο που αφορά την Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να
περιλάβουν την υποχρεωτική ανάρτηση των μελετών Δήμων και Περιφερειών στο
Διαδίκτυο.
Μιχάλης Κατραχούρας
Πρώην Δήμαρχος Φιλιππιάδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!