«Ο Δήμος μας δεν ασχολείται με τόσο ασήμαντα θέματα -πόσο δε μάλλον όταν αυτά έχουν ρυθμιστεί από την αρχική συμβασιοποίηση και χάραξη του έργου- κι ακόμη περισσότερο όταν τη δεδομένη στιγμή υπάρχουν πολύ σοβαρότερα και ουσιαστικά ζητήματα να λυθούν για την ευρύτερη περιοχή», τόνισε ο Δήμαρχος Ζηρού Νίκος Καλαντζής, με αφορμή το αίτημα του Δήμου Αρταίων προς την εταιρεία κατασκευής του έργου της Ιόνιας οδού, για αλλαγή ονομασίας του ανισόπεδου Κόμβου Φιλιππιάδας στο ύψος της Καμπής σε κόμβο Καμπής όσο και των αντίστοιχου αμφίπλευρου Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στην ίδια περιοχή.
Με αφορμή διαμαρτυρίες πολιτών του Δήμου Ζηρού προς την «Η», μετά τη δημοσίευση των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αρταίων με τα αιτήματα που αφορούν σε διεκδικήσεις αντισταθμιστικών από την κατασκευή του έργου στα όρια των δυο τοπικών κοινοτήτων Αμμοτόπου και Καμπής του Δήμου Αρταίων, για το γεγονός ότι ανάμεσα στα άλλα οι αναγνώστες του γειτονικού Δήμου εντόπισαν και την απόφαση αλλαγής ονόματος στον Ανισόπεδο Κόμβο και στα ΣΕΑ, αναζητήθηκε η επίσημη άποψη του Δήμου Ζηρού. Ο κ. Καλαντζής χαρακτήρισε επουσιώδες το ζήτημα αυτό διότι, όπως τόνισε, τη δεδομένη στιγμή οι δυο Δήμοι έχουν ένα πολύ πιο σοβαρό και σημαντικό πρόβλημα να επιλύσουν.
Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος Ζηρού ανέφερε: «Πρέπει πάση θυσία και πολύ γρήγορα χρονικά να προχωρήσει η σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Γέφυρα Καλογήρου. Όλος ο κάμπος της Άρτας από τη Φιλοθέη μέχρι την Ανέζα και όλη η περιοχή πέρα από τη γέφυρα Καλογήρου κι όλος ο Δήμος Ζηρού -εν προκειμένω με τις επιχειρήσεις τις μεταποιητικές και άλλες που εδρεύουν σε αυτή την περιοχή- θα αναγκάζονται προκειμένου να κάνουν χρήση της Ιόνιας οδού να διέλθουν μέσα από τη Φιλιππιάδα ή μέσα από την πόλη της Άρτας. Αντιλαμβάνεστε ότι αν δεν γίνει άμεσα η σύνδεση, για την οποία υπάρχει οριστική μελέτη από τον Κόμβο Φιλιππιάδας μέχρι την Γέφυρα Καλογήρου, θα αντιμετωπίσουμε και οι δυο Δήμοι καθημερινά ένα μεγάλο πρόβλημα. Μιλάμε για δεκάδες επιχειρήσεις και μεταφορές σε καθημερινή βάση με προϊόντα από την περιοχή που μέσω της Ιόνιας οδού θα πρέπει να μετακινηθούν. Για βαρέα οχήματα κατά κύριο λόγο. Οπότε εμάς δεν μας ενδιαφέρει πώς θα ονομάζεται αλλά να γίνει άμεσα ο δρόμος», τόνισε.
Ακόμη ο κ. Καλαντζής πρόσθεσε ότι θα πρέπει αυτό το ουσιαστικό αίτημα να αποτελέσει σημείο κοινής διεκδίκησης των δυο περιοχών, ενώ επιπρόσθετα εξήγησε: «Οι ονομασίες των Ανισόπεδων κόμβων, των ΣΕΑ κλπ που αφορούν στη Ιόνια οδό δεν αλλάζουν κατά το δοκούν, ούτε με απόφαση της κατασκευάστριας εταιρείας. Έχουν συμπεριληφθεί από την αρχική χάραξη και την οριστική μελέτη στην απόφαση συμβασιοποίησης του έργου και έχει αυτή ψηφιστεί από την Ελληνική Βουλή. Οπότε θα απαιτούνταν μια νέα εξαρχής διαδικασία».
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο κ. Καλαντζής στάθηκε με έμφαση στο σοβαρό ζητούμενο της σύνδεσης της Ιόνιας μέχρι την υπόλοιπη περιοχή και το νομό Πρέβεζας, όμως με μια αμεσότητα στη διεκδίκηση της κατασκευής του δρόμου μέχρι τη γέφυρα Καλογήρου, για την οποία υπάρχει και οριστική μελέτη. Και προς τούτο άφησε να εννοηθεί ότι θα επιδιωχθεί άμεσα συνάντηση με τα συναρμόδια υπουργεία το επόμενο διάστημα γιατί, πλην του έργου αυτού κάθε αυτού, ζητούμενο αποτελεί και η ταχύτητα για την δρομολόγηση και την εκτέλεσή του.
Στο μεταξύ το ζήτημα αυτό με ερωτήσεις προ ημερησίας είχε αναδειχθεί σε παλιότερη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αρταίων, όταν και θυμίζουμε ότι η «Η» επιχείρησε μια πρώτη απάντηση από την εταιρεία κατασκευής. Και η απάντηση επ’ αυτού ήταν πως τα κομβικά σημεία ενός αυτοκινητόδρομου αυτού του μεγέθους, λαμβάνουν τα ονόματα των κοντινότερων πόλεων ή κωμοπόλεων. Στην προκειμένη περίπτωση για μεν τον Α/Κ στον Άγιο Δημήτριο (Κυράτσα) είναι η Άρτα, για δε τον Α/Κ στην περιοχή Καμπής είναι η Φιλιππιάδα. Κι αυτό διότι πρόκειται για δρόμους όχι μόνο εθνικής, αλλά και πανευρωπαϊκής εμβέλειας και σε κάθε περίπτωση ο χρήστης προσανατολίζεται όχι με βάση τα ονόματα των χωριών από τα οποία διέρχεται, αλλά των πόλεων που βλέπει στον χάρτη.
Και όσοι καλύτερα γνωρίζουν από διεθνείς μεταφορές και ταξίδια μας επισημαίνουν το πρόβλημα προσανατολισμού της διαδρομής που θα υπήρχε σε αντίστοιχες λεωφόρους σε πόλεις του εξωτερικού αν οι πινακίδες τους έγραφαν όχι το όνομα της κοντινότερης πόλης αλλά τα τοπωνυμία από τα οποία διέρχονταν. «Σκεφτείτε το λίγο και θα καταλάβατε», μας παρότρυναν.
Συγκεκριμένα ο Δήμαρχος Ζηρού ανέφερε: «Πρέπει πάση θυσία και πολύ γρήγορα χρονικά να προχωρήσει η σύνδεση της Ιόνιας οδού με την Γέφυρα Καλογήρου. Όλος ο κάμπος της Άρτας από τη Φιλοθέη μέχρι την Ανέζα και όλη η περιοχή πέρα από τη γέφυρα Καλογήρου κι όλος ο Δήμος Ζηρού -εν προκειμένω με τις επιχειρήσεις τις μεταποιητικές και άλλες που εδρεύουν σε αυτή την περιοχή- θα αναγκάζονται προκειμένου να κάνουν χρήση της Ιόνιας οδού να διέλθουν μέσα από τη Φιλιππιάδα ή μέσα από την πόλη της Άρτας. Αντιλαμβάνεστε ότι αν δεν γίνει άμεσα η σύνδεση, για την οποία υπάρχει οριστική μελέτη από τον Κόμβο Φιλιππιάδας μέχρι την Γέφυρα Καλογήρου, θα αντιμετωπίσουμε και οι δυο Δήμοι καθημερινά ένα μεγάλο πρόβλημα. Μιλάμε για δεκάδες επιχειρήσεις και μεταφορές σε καθημερινή βάση με προϊόντα από την περιοχή που μέσω της Ιόνιας οδού θα πρέπει να μετακινηθούν. Για βαρέα οχήματα κατά κύριο λόγο. Οπότε εμάς δεν μας ενδιαφέρει πώς θα ονομάζεται αλλά να γίνει άμεσα ο δρόμος», τόνισε.
Ακόμη ο κ. Καλαντζής πρόσθεσε ότι θα πρέπει αυτό το ουσιαστικό αίτημα να αποτελέσει σημείο κοινής διεκδίκησης των δυο περιοχών, ενώ επιπρόσθετα εξήγησε: «Οι ονομασίες των Ανισόπεδων κόμβων, των ΣΕΑ κλπ που αφορούν στη Ιόνια οδό δεν αλλάζουν κατά το δοκούν, ούτε με απόφαση της κατασκευάστριας εταιρείας. Έχουν συμπεριληφθεί από την αρχική χάραξη και την οριστική μελέτη στην απόφαση συμβασιοποίησης του έργου και έχει αυτή ψηφιστεί από την Ελληνική Βουλή. Οπότε θα απαιτούνταν μια νέα εξαρχής διαδικασία».
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο κ. Καλαντζής στάθηκε με έμφαση στο σοβαρό ζητούμενο της σύνδεσης της Ιόνιας μέχρι την υπόλοιπη περιοχή και το νομό Πρέβεζας, όμως με μια αμεσότητα στη διεκδίκηση της κατασκευής του δρόμου μέχρι τη γέφυρα Καλογήρου, για την οποία υπάρχει και οριστική μελέτη. Και προς τούτο άφησε να εννοηθεί ότι θα επιδιωχθεί άμεσα συνάντηση με τα συναρμόδια υπουργεία το επόμενο διάστημα γιατί, πλην του έργου αυτού κάθε αυτού, ζητούμενο αποτελεί και η ταχύτητα για την δρομολόγηση και την εκτέλεσή του.
Στο μεταξύ το ζήτημα αυτό με ερωτήσεις προ ημερησίας είχε αναδειχθεί σε παλιότερη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Αρταίων, όταν και θυμίζουμε ότι η «Η» επιχείρησε μια πρώτη απάντηση από την εταιρεία κατασκευής. Και η απάντηση επ’ αυτού ήταν πως τα κομβικά σημεία ενός αυτοκινητόδρομου αυτού του μεγέθους, λαμβάνουν τα ονόματα των κοντινότερων πόλεων ή κωμοπόλεων. Στην προκειμένη περίπτωση για μεν τον Α/Κ στον Άγιο Δημήτριο (Κυράτσα) είναι η Άρτα, για δε τον Α/Κ στην περιοχή Καμπής είναι η Φιλιππιάδα. Κι αυτό διότι πρόκειται για δρόμους όχι μόνο εθνικής, αλλά και πανευρωπαϊκής εμβέλειας και σε κάθε περίπτωση ο χρήστης προσανατολίζεται όχι με βάση τα ονόματα των χωριών από τα οποία διέρχεται, αλλά των πόλεων που βλέπει στον χάρτη.
Και όσοι καλύτερα γνωρίζουν από διεθνείς μεταφορές και ταξίδια μας επισημαίνουν το πρόβλημα προσανατολισμού της διαδρομής που θα υπήρχε σε αντίστοιχες λεωφόρους σε πόλεις του εξωτερικού αν οι πινακίδες τους έγραφαν όχι το όνομα της κοντινότερης πόλης αλλά τα τοπωνυμία από τα οποία διέρχονταν. «Σκεφτείτε το λίγο και θα καταλάβατε», μας παρότρυναν.
ixo artas
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!