Σάββατο 9 Ιουνίου 2018

Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ

 ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ
Φωτογραφία του Giorgos Petalotis.Η Εγνατία Οδός , μήκους 670χλμ που διατρέχει όλη τη βόρεια Ελλάδα και συνδέει τους Κήπους με την Ηγουμενίτσα, αποτελεί το πλέον μεγαλόπνοο έργο των τελευταίων δεκαετιών . ´Έβγαλε από την απομόνωση και την αφάνεια το μεγαλύτερο τμήμα της ηπειρωτικής Ελλάδας , έδωσε αξία σε εκατομμύρια ανθρώπους , προϊόντα , τουρισμό , υπηρεσίες . Αποτέλεσε τον πιο σύγχρονο τεχνικά αυτοκινητόδρομο της χώρας. Συμβάλλει αυτονόητα στην Οικονομία, μέχρι και στην αποτελεσματικότερη άμυνα της Ελλάδας , λόγω της διέλευσης απο όλο το ακριτικό της τμήμα . Με την ιστορικότητα της via Egnatia , την τεχνογνωσία που δημιούργησε (το 7% του μήκους της αποτελείται απο σήραγγες και το 6% από γέφυρες) και τους κάθετους άξονες, συντέλεσε στην ανταπόκριση των ευρωπαϊκών δεδομένων της χώρας . ´Όταν ξεκίνησε η κατασκευή του μεγαλύτερου τμήματός της στη δεκαετία του 1990 αμφισβητήθηκε και συκοφαντήθηκε στοχευμένα κυρίως λόγω πολιτικών και αντιπολιτευτικών σκοπιμοτήτων (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ) . Στο χρόνο , η μεγάλη σημασία της εδραιώθηκε. Σήμερα, ξεχνώντας την εποχή του ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ , λόγω προφανώς της προκειμένης ιδιωτικοποίησής της και αντί να υπάρξει ειλικρινής εξήγηση και σαφής σχεδιασμός , κατήντησε πραγματικό σουρωτήρι ολοένα και περισσότερο λειτουργούντων διοδίων , πανάκριβων η νέα Υπουργική Απόφαση τα αυξάνει σε περιπτώσεις ακόμη και πάνω από 100 %) και αυτό που δεν αναδεικνύεται και δυστυχώς είναι βαρύτερο των διοδίων , είναι η απαράδεκτη κατάσταση του οδοστρώματος σε πολλά και επικίνδυνα σημεία της , που φθείρουν αυτοκίνητα και δημιουργούν κίνδυνο για τις ζωές μας. Η απαξίωση της Εγνατίας , αποτελεί απαξίωση μιάς σημαντικής προσπάθειας εκσυγχρονισμού της χώρας μας και της ποιότητας ζωής των χρηστών της, που την χρυσοπληρώνουν μέσα από τα απανωτά διόδια, χωρίς τις απαιτούμενες συνθήκες ασφαλείας .
Φωτογραφία του Giorgos Petalotis.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!