Κουρταλώντας πάλι θύρες κι ελπίζοντας αυτή τη φορά θύρες ευήκοων, ως Π.Δ.Ν.Π., θα επαναλάβουμε σχεδόν όσα έχουμε πει προ μηνών για τη Μαθητική Εστία και για το Γυμνάσιο – Λύκειο Τσεπελόβου και με τα όσα νέα δεδομένα κομίζει σήμερα ο Καλλικράτης, για την Εκπαίδευση.
Αποδυναμώνουν και στη συνέχεια καταργούν το Γυμνάσιο – Λύκειο Τσεπελόβου
Αξιομνημόνευτοι Μακαριστοί , Αείμνηστοι Μεγάλοι του Γένους Διδάσκαλοι και Πατέρες, Αείδημοι Ευεργέτες και Κτήτορες , Εσείς, Άνθιμε Γαζή, Μεθόδιε Ανθρακίτη, Νεόφυτε Δούκα, Αλελφοί Ριζάρη, Αδελφοί Τσούφλη, Αδελφοί Πασχάλη, κυρ - Κωστάκη Τζιγαρά και κυρ – Γιαννάκη Βηλαρά, φαίνεται να κορυφώνεται πλέον η εθνική ειρωνεία και η νεοελληνική αγνωμοσύνη απέναντί στο πρόσωπό σας και στον τόπο σας, απέναντι σ’ εσάς που φροντίσατε και για το πνεύμα και για την ύλη αυτού του σημερινού νεοελληνικού κόσμου.Έδοξε ώστε, αείμνηστοι διαφωτιστές μας και αρωγοί μας, το διαχρονικά - κατόπιν ημερών σας - κατ’ επίφαση νεωτερικό και καινοτόμο σχολείο, καθώς και η όψιμη μέριμνα για διάσωση της χώρας απ’ τον οικονομικό κατήφορο, να θέλουν να Σας σβήσουν κι αυτό το ένα τελευταίο φωσάκι, που έκαιε ως καντηλάκι για την ψυχή σας, μέσα στο Ζαγόρι.
Το Υπ. Παιδείας και το Υπ. Εσωτερικών, σβήνουν τα φώτα στο Ζαγόρι
Το Γυμνάσιο – Λύκειο Τσεπελόβου, μπορεί να είναι το κλασικότερο παράδειγμα εκείνων των Σχολικών Μονάδων που με βάση τα «παιδαγωγικά κριτήρια» του Υπουργείου Παιδείας, «αλλάζουν, συγχωνεύονται, υποβιβάζονται», αλλά, είναι το ατυχέστερο των παραδειγμάτων, σε ότι αφορά τον κοινωνικό, τον οικονομικό και τον εκπαιδευτικό «χωρόχρονο» που συντελούνται αυτές οι "αλλαγές", όταν αυτά τα «παιδαγωγικά κριτήρια» σηματοδοτούν άρδην «αντιπαιδαγωγικά μαρτύρια» για τον ιδιαίτερο και ιδιότυπο μαθητικό πληθυσμό της παραπάνω Σχολικής Μονάδας.Το Υπουργείου Παιδείας, χέρι - χέρι με το Υπουργείο Εσωτερικών και με άλλοθι την παρακμιακή πολιτική του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας, υπό το βλέμμα των ψυχρών αριθμών που περιγράφουν την οικονομική δυσπραγία του σημερινού κράτους, φαίνεται να προσπαθούν να αναχαιτίσουν την οικονομική κρίση, δημιουργώντας εκπαιδευτική κρίση, με προπέτασμα καπνού τα «παιδαγωγικά κριτήρια» της πυρά των αλλαγών, που θέλουν έτσι να ευεργετήσουν το Ζαγόρι των Ευεργετών.Φάσκουσες και αντιφάσκουσες πολιτικές και μόλις με τον ενθρονισμό του Καλλικράτη, που υποσχέθηκε νέους διοικητικούς ορίζοντες και αναπτυξιακές προοπτικές στην επικράτεια και ασφαλώς στο Ζαγόρι, που έχει ήδη ένα πρώτο υπόβαθρο στην προσπάθειά του για οικονομική και πληθυσμιακή ανάπτυξη στο εγγύτερο μέλλον του και μέσα από το ίδιο το «περιβάλλον» του.
Το Γυμνάσιο – Λύκειο Τσεπελόβου, στο ντόμινο της Μαθητικής Εστίας
Το Γυμνάσιο – Λύκειο Τσεπελόβου κλείνει, όχι γιατί δεν έχει παιδιά η περιοχή, αλλά γιατί κάποιοι δε μερίμνησαν να ενισχυθεί ο υφιστάμενος μαθητικός πληθυσμός, ο οποίος είχε και έχει το προνόμιο να εκπαιδεύεται, σε υψηλού επιπέδου υλικοτεχνικό και φυσικό περιβάλλον μάθησης.Διαθέτει την Μαθητική Εστία Τσεπέλοβου και το Συγκρότημα Διδακτηρίων της Σχολικής Μονάδας (Γυμνάσιο – Λύκειο) και το Δημοτικό Σχολείο, οι οποίες είναι απ’ τις πλέον καταλληλότερες Μονάδες πανελληνίως σε επίπεδο περιβάλλοντος, υποδομών και εξοπλισμών.Τα παραπάνω κριτήρια λοιπόν, είτε οικονομικά είναι, είτε παιδαγωγικά, μπορεί σε άλλα πεδινά περιβάλλοντα να αποτελούν ουσιώδη και συμφέροντα κίνητρα, αλλά για το Ζαγόρι, μόνο «αντικίνητρα» μπορεί να είναι.
Η αποδυνάμωση και το άδειασμα της Μαθητικής Εστίας
Η αναστολή της λειτουργίας και το μεθοδευμένο άδειασμα της Μαθητικής Εστίας Τσεπελόβου όμως, είχε ως συνέπεια την αποδυνάμωση και το άδειασμα του Γυμνασίου – Λυκείου με προοπτική κατάργησης και είναι αυτό, η ισχυρή απόδειξη, μιας ανύπαρκτης εκπαιδευτικής πολιτικής και κοινωνικής πρόνοιας, καθώς και ένδειξη μιας δύσκαμπτης συγκεντρωτικής δημόσιας διοίκησης, που προοιωνίζεται ο Καλλικράτης και για την Εκπαίδευση.
Ερωτήματα
Και εφ’ όσον τα «κίνητρα» είναι «παιδαγωγικά», γιατί να διακόπτουμε και να στερούμε από ένα τόσο αξιόλογο και λειτουργικό περιβάλλον μάθησης, τη σχολική ζωή και πράξη, για δεκάδες ενδιαφερόμενους μαθητές/τριες - οικογένειες;Και εφ’ όσον τα «κίνητρα» δεν είναι «οικονομικά» τα κίνητρα, γιατί δημιουργούμε σκόπιμα αντικίνητρα σε παιδιά οικογενειών ανά τη χώρα, ώστε να μη βιώσουν τη σχολική ζωή και πράξη μέσα σ’ αυτό περιβάλλον μάθησης;
Μαθητικός πληθυσμός και οικογένειες με ανάγκες
Να υπενθυμίζουμε λοιπόν σε όσους/ες το αγνοούν, ότι, στη χώρα μας υπάρχουν πολλά παιδιά άπορων και άνεργων οικογενειών, μονογονεϊκών οικογενειών και ορφανά παιδιά, που έχουν άμεση ανάγκη τέτοιων περιβαλλόντων.Περιβαλλόντων που στηρίζουν υπερεπαρκώς την εκπαίδευσή τους και τη διαμονή τους, μέσα σε συνθήκες που υποστηρίζουν με άριστες προϋποθέσεις τη σχολική και εξωσχολική μάθηση, τη διαβίωση, τη συναισθηματική κάλυψη και την ψυχική τους υγεία.Να υπενθυμίζουμε επίσης ότι, υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις αλλοδαπών μαθητών/τριών, συγκεκριμένα Αλβανόπαιδων, που προτιμούν και αναζητούν το Τσεπέλοβο, καθώς επιλέγουν την Ελληνική Εκπαίδευση.Αυτά τα παιδιά αποτελούσαν ως «χτες» τον κυρίαρχο μαθητικό πληθυσμό της Σχολικής Μονάδας Τσεπελόβου και της Μαθητικής Εστίας καθολικά και παράλληλα κατάφεραν να διαπρέψουν στις εισαγωγικές εξετάσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.Περιττό βέβαια να υπενθυμίσουμε βέβαια, την ύπαρξη του εντόπιου μαθητικού πληθυσμού μιας σειρά οικογενειών στο Τσεπέλοβο, στα όμορα χωριά και στο Ζαγόρι γενικά. Οικογένειες που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο Ζαγόρι και βλέπουν δυστυχώς να κλονίζονται τα πάντα όσα είχαν καταφέρει.Επίσης, μια σειρά θέσεων εργασίας και κύκλου εργασιών που εξασφαλίζουν τα εν λόγο ιδρύματα στην περιοχή, ακυρώνονται και μαζί τους συμπαρασύρουν μια σειρά άλλων βιοποριστικών επιτηδευμάτων.
Με «παιδαγωγικά» κριτήρια προσφυγοποιούν το μαθητικό πληθυσμό
Εκτιμούμε τελικά ότι, τα κριτήρια που θέτουν τα αρμόδια Υπουργεία είναι αυστηρώς και αποκλειστικώς οικονομικά και διατυπώνονται με τη φράση «περιστολή δαπανών» σε διδακτικό προσωπικό (ειδικότητες με ελαστικά – ολιγόωρα διδακτικά καθήκοντα), βοηθητικό προσωπικό (μόνιμες καθαρίστριες, μισθοί και ασφαλιστικά), λειτουργικές δαπάνες (τιμολόγια - αναλώσιμα, εξοπλισμοί πετρέλαια).Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια, φαίνεται να εγγίζουν τα όρια της υποκρισίας, όταν ξεσπιτώνουν το μαθητικό πληθυσμό, αποσυντονίζουν νυκοκυριά και τους εξασφαλίζουν με τον πιο άριστο τρόπο ένα αντιπαραγωγικό εκπαιδευτικό – μαθησιακό χωρόχρονο.Ο υφιστάμενος μαθητικός πληθυσμός του Τσεπέλοβου, θα αναγκαστεί να μεταφέρεται με όχημα «το τυχαίο και το συμτωματικό» 30 χιλιόμετρα προς Μεταμόρφωση και 45 χιλιόμετρα προς Ελεούσα και σ’ αυτές τις αποστάσεις να προσθέτουμε 35 χιλιόμετρα για τους μαθητές/τριες της Λάιστας.Η μετακίνηση των μαθητών/τριών, λαμβάνει χώρα στις ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες και στο ιδιαίτερο γεωμορφολογικό περιβάλλον της περιοχής και στο ιδιαίτερο οδικό δίκτυο, σε συνθήκες δηλαδή που προσφέρονται ιδανικά, προκειμένου οι μαθητές/τριες, να βιώνουν καθημερινά την ταλαιπωρία την ανησυχία για τους πιθανούς κίνδυνους που ενέχουν οι διαδρομές αυτές και εν τέλει να απολαμβάνουν την εκπαίδευση της αμάθειας.Στην προσπάθειά μας, ώστε να κατανοήσουμε τα «παιδαγωγικά» κίνητρα των «αλλαγών», είμαστε σε θέση να θεωρούμε τις συγχωνεύσεις εκ προοιμίου επωφελείς για τη διαδικασία της μάθησης, καθώς εξασφαλίζουν άρτια συνεργατικά τμήματα ασκήσιμων μαθητών/τριών.Θεωρούμε όμως παράλληλα ότι, ο μεταφερόμενος μαθητής/τρια, καθίσταται άκρως αντιπαραγωγικός και ανευεργέτητος μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο των «αλλαγών» και κρατάμε ως ουσιαστικό κίνητρο το οικονομικό.Το Τσεπέλοβο και τα όμορα χωριά, δεν είναι χωριά του κάμπου, είναι ορεινά και δύσβατα και η μετακίνηση των μαθητών/τριών, άσκηση πεζοναυτών.Πώς είναι δυνατόν ένας μαθητής/τρια, να είναι παραγωγικός και με τη δέουσα προσοχή στη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία, όταν αναγκάζεται να ξυπνάει στις 05.15 και 6.15 και να επιστρέφει στο σπίτι του στις 15.30 και 16.30, μέσα στις συνθήκες συγκεκριμένες συνθήκες που πραγματοποιείται η μεταφορά, με τη διπλή αναμονή και τη διπλή διαδρομή;
Απαξιώνουν, ιδανικά και πρότυπα περιβάλλοντα μάθησης
Κατά συνέπεια λοιπόν, ο μαθητικός πληθυσμός, εκτίθεται σε τους κίνδυνους, γίνεται αντιπαραγωγικός, εφ’ όσον αναγκάζεται να βρίσκεται όλη τη μέρα στους δρόμους και επιπλέον παράλληλα, να αποκλείεται από εκείνη την απαραίτητη γνώση που θεωρείται υποστηρικτική – προπαρασκευαστική, είτε πρόκειται για σχολικά μαθήματα, είτε για την εκμάθηση ξένων γλωσσών και άλλων δραστηριοτήτων - γνωστικών ενδιαφερόντων.
Θεωρούμε λοιπόν υποκειμενικά έως λανθασμένα τα «κριτήρια» αυτά, που επιμένουν να μη σχετίζονται μεταξύ τους, καθώς τα ίδια αυτά, καταργούν εν ψυχρώ και αδίκω το Γυμνάσιο – Λύκειο και τη Μαθητική Εστία Τσεπελόβου. Απαξιώνουν ένα περιβάλλον μάθησης και διαβίωσης, άριστων υλικοτεχνικά Μονάδων, που απ’ τις πλέον άρτιες, πανελληνίως.Ενώ αυτοί οι ίδιοι φορείς, με πολύ απλές διαδικασίες, θα μπορούσαν να τις καταστήσουν αυτές τις Μονάδες, ελκυστικές, συμφέρουσες και δημιουργικές, δηλαδή «κολέγια».Κι όταν λέμε «κολέγιο», το διακρίνουμε και το εννοούμε, γιατί εκτός από το κλασικό σχολικό ωράριο της πρωινής ζώνης, βάζουμε μέσα την απογευματινή ζώνη στης Μαθητικής Εστίας, γλώσσες, μουσική, εικαστικά, αθλητισμό, ενισχυτικές διδασκαλίες, νέες τεχνολογίες και άλλα ενδιαφέροντα, που θα υποστηρίζουν τη σχολική ζωή και πράξη.Τουναντίον όμως, με αυτή την πολιτική, που προσπαθεί «να βγάλει από τη μύγα ξίγκι», αποκλείουν ένα ζωηρά υφιστάμενο και εν δυνάμει υπαρκτό μαθητικό πληθυσμό (τον οποίο ήδη συνθέσαμε και υποδείξαμε στην παραπάνω πρότασή μας) από το συγκεκριμένο και απόλυτα λειτουργικό περιβάλλον μάθησης, τον οποίο πληθυσμό τον διασκορπίζουν, στο τυχαίο και στο αβέβαιο, παραδίνοντας παράλληλα τις υποδομές στην φθορά και στην έκπτωση.
ΘΕΣΕΙΣ - ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ Π.Δ.Ν.Π.
ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
ΤΣΕΠΕΛΟΒΟΥ
Εμείς, ως Π.Δ.Ν.Π., θεωρώντας επιβεβλημένη την επαναλειτουργία αυτών των Ιδρυμάτων – Μονάδων και σε απόλυτη σχέση με την Εκπαίδευση και μόνον, ζητάμε άμεσα τα παρακάτω αυτονόητα:
1. Την επαναλειτουργία της Μαθητικής Εστίας Τσεπελόβου, με βάση την κύρια αποστολή της προσαρμοσμένη στη νέα πολυπολιτισμική εποχή και κοινωνία, που είναι η υποδοχή - φιλοξενία (στέγαση – εστίαση – προγύμναση) μαθητών/τριών ημεδαπών εντόπιων και μη, καθώς και ιδιαιτέρως των αλλοδαπών μαθητών/τριών.
Τη λειτουργία της και παροχή υπηρεσιών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους με βάση ένα νέο εσωτερικό κανονισμό, καθώς επίσης λειτουργία της και κατά τη θερινή περίοδο, με τη Φιλοξενία μαθητών/τριών – σπουδαστών - επιστημόνων από το εσωτερικό - εξωτερικό, για επιστημονικές – εκπαιδευτικές δράσεις και πολιτιστικές ανταλλαγές.
2. Τη διατήρηση της απρόσκοπτης και εύρυθμης λειτουργίας του Γυμνασίου – Λυκείου Τσεπελόβου και σε σχέση με το Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, που η πληρότητά του πρώτου σε μαθητικό πληθυσμό και ανάλογο διδακτικό προσωπικό, εξαρτάται αποκλειστικά και μόνον από τη λειτουργία της Μαθητικής Εστίας Τσεπελόβου, που μπορεί να λειτουργήσει.
3. Τη μέριμνα για τη σύσταση ενός μαθητικού πληθυσμού, από εντόπια παιδιά, παιδιά μέλη άπορων - άνεργων, μονογονεϊκών οικογενειών της ημεδαπής, καθώς και της αλλοδαπής, το πλείστον Αλβανόπαιδων, που προτιμούν και αναζητούν το περιβάλλον του Τσεπελόβου, καθώς επιλέγουν την Ελληνική Εκπαίδευση.Τα «αλλοδαπά» αυτά παιδιά υπάρχουν μαζί με τις ανάγκες τους, καθώς, πριν διασκορπιστούν ή διακόψουν ολότελα τη φοίτησή τους, αποτελούσαν ως «χτες» τον κυρίαρχο μαθητικό πληθυσμό της Σχολικής Μονάδας Τσεπελόβου και της Μαθητικής Εστίας καθολικά.
4. Την εγκατάσταση μόνιμου γιατρού και νοσηλεύτριας/τη σε καθημερινή βάση στο Αγροτικό Ιατρείο Τσεπελόβου για τις ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού, των κατοίκων, καθώς και των κατοίκων των όμορων και απομακρυσμένων χωριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!