Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Από το Σεπτέμβριο οι αλλαγές με το Νέο Λύκειο


Λιγότερα μαθήματα, νέο τρόπο διδασκαλίας με περισσότερες ώρες διδασκαλίας για κάθε μάθημα, εισαγωγή της ερευνητικής εργασίας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, και εξετάσεις χωρίς καθορισμένη εξεταστέα ύλη, προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο για το «Νέο Λύκειο» που παρουσίασε σήμερα η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου.Η αρχή για το νέο σύστημα θα γίνει από το Σεπτέμβριο με τους μαθητές της Α' Λυκείου όπου καταργούνται πλέον επιστημονικά πεδία και κατευθύνσεις. Οι μαθητές θα έχουν πλέον επτά βασικά μαθήματα, μεταξύ των οποίων η ελληνική Γλώσσα, η Ιστορία και τα Θρησκευτικά, που θα είναι υποχρεωτικά.Η πρώτη τάξη θεωρείται «γέφυρα» γενικής κατάρτισης και παιδείας για τις επόμενες τάξεις, ενώ γενικότερος στόχος είναι το λύκειο να γίνει αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης. Στη δευτέρη τάξη του Λυκείου θα υπάρχουν δύο κατευθύνσεις, η θετική και η θεωρητική (ονομάζονται Α' και Β') και στην τρίτη τάξη θα προστεθεί μία ακόμη κατεύθυνση που θα αφορά στα οικονομικά.Όσον αφορά το σύστημα των εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ισχύσει απο το 2014) δεν ανακοινώθηκαν λεπτομέρειες, ωστόσο βασικές αρχές του είναι τα λιγότερα εξεταζόμενα μαθήματα, η μη καθορισμένη εξεταστέα ύλη (με τη μοφή που έχει σήμερα) και ο συνυπολογισμός της συνολικής επίδοσης του μαθητή, ενώ λόγο και ρόλο για τους φοιτητές που θα εισάγουν στις σχολές τους, θα έχουν και τα Ανώτατα Ιδρύματα, που θα κληθούν να θέσουν συντελεστές βαρύτητας στα μαθήματα.Στο Νέο Λύκειο ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στο νέο μάθημα της ερευνητικής εργασίας που θα έχουν οι μαθητές και στις τρεις τάξεις. Όπως αναφέρθηκε, μέσα από ευρεία θεματολογία που θα αφορά στον πολιτισμό, την κοινωνία, το περιβάλλον κτλ, θα αντλείται η θεματολογία των παιδιών που θα εργάζονται ομαδικά πάνω στο ίδιο θέμα και στο τέλος θα συνθέτουν τις πληροφορίες και τις γνώσεις που έχουν πάρει από τις πηγές. Με αυτό τον τρόπο θα αναπτύσσεται τόσο η κριτική τους ικανότητα αλλά και η ικανότητα της ομαδικής συνεργασίας. Ο βαθμός στο μάθημα της ερευνητικής εργασίας θα προσμετράται στη συνολική επίδοση του μαθητή, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο να συνυπολογίζεται και για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.Το λύκειο δεν είναι απλά ο προθάλαμος του Πανεπιστημίου ή του ΤΕΙ υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας, αλλά μία αυτόνομη εκπαιδευτική μονάδα με λίγα μαθήματα, με επαρκή αριθμό ωρών διδασκαλίας στο σχολείο, που θα μπορούν να προετοιμάζουν πλήρως τον μαθητή να επενδύσει εκεί που έχει κλίση. Η μορφή και το είδος των εξετάσεων θα έχουν διαφορετικά και καινοτομικά στοιχεία που δεν θα απαιτούν αποστήθιση και αντιγραφή, πρόσθεσε η κ. Διαμαντοπούλου και διευκρίνισε πως η οργάνωση του λυκείου θα συζητηθεί ανεξάρτητα από το σύστημα των εξετάσεων, για το οποίο ισχύουν οι βασικές αρχές που έχουν διατυπωθεί και θα συζητηθούν αφού έχει ολοκληρωθεί η συζήτηση για το λύκειο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!