Άνθρακας ο θησαυρός... Αυτό ισχύει στην περίπτωση της εξαγγελίας που έκανε προ ημερών ο βουλευτής Κώστας Μπάρκας, σχετικά με την υπογραφή που –υποτίθεται- ότι έβαλε ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης στο έργο σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό!!!
Οι δηλώσεις του βουλευτή, έγιναν πρωτοσέλιδο στην Ήπειρο και όχι μία φορά.. Τη δόξα άλλωστε πολλοί εζήλευσαν...
Μόνο που η οδική σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό, στο ύψος της Καμπής, θα μείνει όνειρο, άγνωστο μέχρι πότε...
Μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο, ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, υπέγραψε την απόφαση για την εκπόνηση των επόμενων σταδίων της μελέτης για την οδική σύνδεση Πρέβεζας με Ιόνια Οδό, από νέο μελετητικό σχήμα.
Με άλλη απόφαση που είχε λάβει η Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου, στις 30 Ιουλίου 2015, παρατείνονταν ο χρόνος ολοκλήρωσης για την εκπόνηση της μελέτης, μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2016.
Βέβαια, είναι εξαιρετικά αμφίβολη η ολοκλήρωσή της ακόμη και τότε...
Το Epiruspost επικοινώνησε με την Γενική Γραμματεία Υποδομών και σε ερώτημα για τον χρόνο ολοκλήρωσης της μελέτης, στον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, η απάντηση ήταν πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να προσδιοριστεί με βάση τα σημερινά δεδομένα.
Κι αυτό γιατί ακόμη δεν έχουν εγκριθεί τα περιβαλλοντικά της μελέτης... Απουσιάζοντας μια τέτοια έγκριση, δεν μπορεί να εκτιμηθεί αν η μελέτη θα περατωθεί ως τον Ιούνιο ή θα απαιτηθεί και νέα παράταση.
Σύμφωνα με στοιχεία που είχαν ανακοινωθεί προ διετίας από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, το κόστος του συγκεκριμένου οδικού άξονα, υπολογίζονταν άνω των εκατό εκατομμυρίων!!!
Είθισται στην Ελλάδα, η υπογραφή χρηματοδότησης ενός τέτοιου έργου, να έχει ως προϋπόθεση την ολοκλήρωση της μελέτης και την ωρίμανσή του!
Κι αυτό, δυστυχώς, δεν συμβαίνει στην περίπτωση της σύνδεσης Ιόνιας- Πρέβεζας...
Η υπογραφή χρηματοδότησης και κατασκευής, υπό τις παρούσες συνθήκες, θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία!!!
Πέραν όλων αυτών, σύμφωνα με απολύτως έγκυρες πληροφορίες, η Περιφέρεια Ηπείρου, εν όψει του νέου ΕΣΠΑ, είχε προκοστολογίσει το τμήμα από την Καμπή μέχρι την Γέφυρα Καλογήρου, στα είκοσι εκατομμύρια ευρώ, με την προοπτική να διαθέσει το ποσό αυτό από το Περιφερειακό Πρόγραμμα.
Μετά από αλλαγές όμως, που έγιναν στις γεωτεχνικές μελέτες, το κόστος εκτοξεύτηκε στα 45 εκατομμύρια, με αποτέλεσμα να είναι απίθανο το ενδεχόμενο χρηματοδότησής του από το ΠΕΠ 2014- 2020.
Σημειώνεται ότι για την χρηματοδότηση της μελέτης της οδικής σύνδεσης Ιόνιας Οδού- Πρέβεζας, χρειάστηκε να δοθούν αρκετές μάχες από παράγοντες της Ηπείρου, ωσότου πειστούν για την αναγκαιότητα του δρόμου, τα «κέντρα αποφάσεων» της Αθήνας.
Ως εκ τούτου δεν μπορεί μια τέτοια παρέμβαση να αντιμετωπίζεται με τόση ελαφρότητα... Ούτε μπορεί με την ίδια ελαφρότητα να αντιμετωπίζεται ο συνολικός σχεδιασμός των υποδομών στην Ήπειρο, να ανατρέπονται προτεραιότητες και να μπαίνουν υπουργικές υπογραφές για βουλευτικά χατίρια.
Εν κατακλείδι...
Ο βουλευτής Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας βαρύνεται με την ευθύνη να ξεκαθαρίσει το τοπίο... Να δημοσιοποιήσει δηλαδή την απόφαση ένταξης και κατασκευής του έργου, την οποία υπέγραψε ο Υπουργός, όπως δήλωσε προ ημερών... Αν υπάρχει θα του πούμε και μπράβο...
Αν δεν υπάρχει, η ευθύνη του γίνεται τεράστια, καθώς είτε από σκοπιμότητα, είτε από άγνοια, παραπλάνησε την κοινή γνώμη της Ηπείρου...
Ανάλογη ευθύνη έχει και ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, οφείλει να ξεκαθαρίσει στους Ηπειρώτες τι υπέγραψε και πότε...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!