Ζωντανές τις ελπίδες για την κατασκευή δύο οδικών αξόνων ζωτικής σημασίας για την Ήπειρο, προσπαθεί να διατηρήσει η Περιφέρεια Ηπείρου, κόντρα στις παλινωδίες του Υπουργείου Υποδομών, που ουσιαστικά τους έχει οδηγήσει στις καλένδες.
Πρόκειται για την οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα αλλά και για την φυσική προέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, την οποία τοπικά πείσματα το 2006, είχαν ως αποτέλεσμα να μείνει εκτός σύμβασης παραχώρησης.
Η Αντιπεριφερειάρχης Τατιάνα Καλογιάννη, κατά την ειδική, απολογιστική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, αναφέρθηκε στις δύο συγκεκριμένες οδικές αρτηρίες, επισημαίνοντας ότι η Περιφέρεια πιέζει με κάθε τρόπο για την ένταξή τους σε χρηματοδοτικά εργαλεία.
Μάλιστα η επέκταση της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννινα μέχρι την Κακαβιά, έχει πλήρη μελετητική ωριμότητα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η κ. Καλογιάννη και σε αντίθεση με όσα έχει δηλώσει κατά καιρούς στην Ήπειρο, ο Υπουργός Υποδομών, το έργο της σύνδεσης Ιωαννίνων Κακαβιάς έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων και διαθέτει πλήρη εγκεκριμένη μελέτη και τεύχη δημοπράτησης. Ήταν ενταγμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 230 εκατομμύρια ευρώ και είχε υποβληθεί τεχνικό δελτίο στο Ταμείο Συνοχής, τον Απρίλιο του 2014.
Η Περιφέρεια Ηπείρου, τον Ιανουάριο του 2016 αιτήθηκε στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης την ένταξή του στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» αλλά δεν έλαβε καμία απάντηση. Τον Νοέμβριο του 2016 η Γενική Γραμματεία Υποδομών απάντησε ότι το υπουργείο εξετάζει τρόπους εύρεσης πηγών χρηματοδότησης καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι του ΕΣΠΑ. Η Περιφέρεια λοιπόν επανήλθε και υπέβαλλε νέο αίτημα για την άμεση ένταξη του έργου και χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων η από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Έτσι τελεί εν αναμονή των αποφάσεων των συναρμόδιων υπουργείων...
Η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους οδικούς άξονες για την Ήπειρο και καθολική προτεραιότητα. Ωστόσο εκκρεμούν ακόμη οι οριστικές μελέτης του έργου, οι οποίες εκπονούνται από το Υπουργείο Υποδομών και οδηγούνται επί σειρά ετών, από παράταση σε παράταση.
Φυσικά δεν γίνεται λόγος για χρηματοδοτικό μέσο προκειμένου να επιτευχθεί η υλοποίησή του.
epiruspost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!