Κυριακή 26 Απριλίου 2015

ΑΡΤΑ: Με χειροκροτήματα αλλά και με βουρκωμένα μάτια, υποδέχθηκαν τους μαθητές του 3ου Λυκείου!

Ανακούφιση για την επιστροφή-αγανάκτηση για την κοροϊδία

Με χειροκροτήματα αλλά και με βουρκωμένα μάτια, υποδέχθηκαν οι γονείς της Άρτας χθες το μεσημέρι τους μαθητές του 3ου Λυκείου που επέστρεψαν από την εκδρομή τους στην Ελβετία. Η άφιξη έγινε περίπου στις 12 το μεσημέρι της Παρασκευής 24 Απριλίου στο χώρο πίσω από το παλιό νοσοκομείο, όπου η αποστολή των 44 μαθητών και των τεσσάρων συνοδών καθηγητών έφτασε με λεωφορείο άλλου γραφείου που όπως δήλωσαν δέχθηκε να τους επιστρέψει, καλύπτοντας μόνο το κόστος των καυσίμων, αφού πρόκειται για την αποστολή που ταξιδιωτικό γραφείο των Αθηνών άφησε μετέωρη στο εξωτερικό... Στον χώρο είχαν συγκεντρωθεί νωρίτερα οι γονείς και ο διευθυντής του σχολείου κ. Καραμπάς, έχοντας όλοι δώσει πλέον ραντεβού για τις 12 το μεσημέρι της Δευτέρας στο χώρο του σχολείου ώστε να γίνει λεπτομερής ενημέρωση για όσα συνέβησαν.Το περιστατικό εξαπάτησης του...

3ου Λυκείου από ταξιδιωτικό πρακτορείο για την προγραμματισμένη εκδρομή στο Κέντρο φυσικών ερευνών CERN στα σύνορα Ελβετίας – Γαλλίας, έλαβε από προχθές μεγάλη δημοσιότητα και καθώς διαπιστώθηκε πως οι μαθητές βρέθηκαν μετέωροι στο εξωτερικό με απλήρωτη διαμονή, χωρίς λεωφορείο και χωρίς εισιτήρια επιστροφής, από ταξιδιωτικό γραφείο που έχει κατ' εξακολούθηση λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ήδη ότι «Με αφορμή αυτό που συνέβη στην Άρτα», προτίθεται να αλλάξει το νομικό πλαίσιο για την ανάληψη του έργου παροχής υπηρεσιών σε ότι αφορά τις εκπαιδευτικές εκδρομές. Έτσι το ενδιαφέρον των Μέσων Ενημέρωσης υπήρξε επίσης μεγάλο και βρέθηκαν στην Άρτα, προκειμένου να μάθουν από πρώτο χέρι πώς βίωσαν οι μαθητές την περιπέτεια, στην οποία περιήλθαν.Κάποια παιδιά δήλωναν μεν κουρασμένα αλλά ότι πέρασαν καλά, και λυπημένα μόνο για το κομμάτι της εκδρομής που χάθηκε, κάποια άλλα βέβαια επεσήμαναν την απογοήτευση τους γιατί εξαπατήθηκαν σε ένα ταξίδι που το περίμεναν πολλούς μήνες έχοντας κάνει θυσίες και οικονομίες γι' αυτό από το προηγούμενο καλοκαίρι. Όλα τους όμως τόνιζαν ότι οι συνοδοί τους ήταν οι καλύτεροι και τους ευχαριστούσαν δημόσια για τη διαχείριση της κατάστασης και παράλληλα ευχαριστούσαν τον οδηγό άλλου γραφείου που μόνο με τα έξοδα κίνησης, απλήρωτος δέχθηκε να τους επιστρέψει στην Άρτα.
Εντάξει καλά ήταν Νεαρός αρχικά δήλωσε «κουρασμένοι είμαστε αλλά, εντάξει, καλά ήταν. Το CERN το είδαμε, προλάβαμε. Χάσαμε βέβαια το υπόλοιπο κομμάτι της εκδρομής κάποιες ξεναγήσεις σε μουσεία, όμως εντάξει κοιμηθήκαμε κανονικά, φάγαμε και γυρίσαμε».
Ευχαριστίες στους συνοδούς «Είμαστε πολύ κουρασμένοι ψυχικά και σωματικά», δήλωσε μαθήτρια η οποία πρόσθεσε «Ταλαιπωρηθήκαμε αλλά και στεναχωρηθήκαμε. Διότι χάσαμε το περισσότερο μέρος από την εκδρομή μας. Οι καθηγητές μας όμως, συνοδοί, ήταν δίπλα μας κι έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν. Ευχαριστούμε πολύ τους καθηγητές μας συνοδούς και τον οδηγό αυτόν που δέχθηκε ο άνθρωπος χωρίς να έχει πληρωθεί να μας φέρει μέχρι εδώ. Και κυρίως τους καθηγητές μας που έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαμε και όποιος βγει να κατηγορήσει καθηγητή μας που ήταν μαζί μας θα είναι πολύ μεγάλη αδικία! Έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν και τελικά κοιμηθήκαμε στο ξενοδοχείο και για φαγητό μας πήγαν και τις δυο ημέρες. Έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν».
Εξαπατηθήκαμε και γίναμε καχύποπτοιΑναφορικά με τα δικά τους συναισθήματα, μας ανέφεραν ότι «αρχικά φοβηθήκαμε και στεναχωρηθήκαμε αλλά οι καθηγητές μας μετέφεραν μια ηρεμία και προσπαθούσαν να μας μεταφέρουν ότι όλα είναι καλά και θα βρεθεί λύση. Αυτό μας βοήθησε πάρα πολύ. Εννοείται ότι σκεφτόμασταν και τους γονείς πίσω που θα ανησυχούσαν. Όλοι βέβαια στεναχωρηθήκαμε και οι καθηγητές μας, γιατί το περιμέναμε καιρό αυτό το ταξίδι... Όλοι μας στερηθήκαμε πράγματα και μαζεύαμε χρήματα από το καλοκαίρι που πέρασε γι' αυτή την εκδρομή και αισθανόμαστε στεναχωρημένοι γιατί μας εξαπάτησαν. Είμαστε μικρά παιδιά και το συναίσθημα μας είναι απίστευτο. Εξαπατηθήκαμε και είμαστε πλέον όλοι καχύποπτοι. Γίναμε καχύποπτοι...».
Αδικία, ταλαιπωρία«Αυτό ήταν μια τεράστια αδικία για μας», ανέφερε άλλος μαθητής, που πρόσθεσε «Είχαμε δίπλα μας πάντα τους συνοδούς καθηγητές και πρέπει να τους ευχαριστήσουμε, αλλά και τον οδηγό που δέχθηκε να μας φέρει, καθότι ο άνθρωπος ήταν κατακουρασμένος από την προηγούμενη εκδρομή που είχε αναλάβει και ήρθε κατευθείαν σε μας για να μας φέρει πίσω...», ενώ άλλος συμμαθητής του πρόσθεσε πως «Αν δεν ήταν ο άνθρωπος αυτός δεν θα υπήρχε άλλος να μας γυρίζει πίσω. Διότι φτάσαμε στο λιμάνι και δεν είχαμε ποιος να μας πάει και σήμερα ακόμη δεν θα είχαμε γυρίσει. Αν δεν δέχονταν ο συγκεκριμένος άνθρωπος με τη θέλησή του να μας φέρει δεν ξέρω που θα ήμασταν ακόμη», ενώ τρίτος μαθητής φίλος τους συμπλήρωσε: «Ακούμε να λένε ότι δεν έγινε τίποτε και χάσαμε απλά μια ημέρα από την εκδρομή... δεν είναι έτσι όμως. Ήταν μια ταλαιπωρία, ήταν η ψυχική και η σωματική κούραση, τρεχάματα... όλα».
Ξεχείλισε η αγανάκτηση Το λεωφορείο έφτασε, οι πόρτες άνοιξαν, οι μαθητές άρχισαν να κατεβαίνουν και οι γονείς ο ένας μετά τον άλλο έσφιγγαν τα παιδιά στην αγκαλιά τους, με τρόπο που εκδήλωνε την ανακούφισή τους για την συνάντηση. Την ίδια στιγμή όμως ξεχείλιζε και η αγανάκτηση για όση αγωνία βίωσαν μέχρι να δοθεί με παρεμβάσεις από και προς κάθε κατεύθυνση και κυρίως υπουργείου Παιδείας και Εξωτερικών, για να μπορέσουν μαθητές και καθηγητές να επιστρέψουν.Ακόμη και οι πιο ψύχραιμοι ξέσπασαν, όπως και ο Δημήτρης Σκανδάλης δικηγόρος, γονέας παιδιού που συμμετείχε στην εκδρομή, ο οποίος δήλωσε κατηγορηματικά ότι «Μπορεί να μην είμαστε οι πρώτοι γονείς που το βιώσαμε αυτό από το συγκεκριμένο γραφείο, όμως εμείς θα κάνουμε τα πάντα να είμαστε οι τελευταίοι!».Η συγκινησιακή φόρτιση ήταν εμφανής και στον τόνο της φωνής του όταν δήλωνε: «Κυριευόμαστε από δυο έντονα συναισθήματα. Το πρώτο είναι η χαρά μας που είδαμε τα παιδιά μας μετά τα όσα περάσαμε από την Τετάρτη το απόγευμα και το δεύτερο συναίσθημα είναι η οργή μας! Ταλαιπωρηθήκαμε από την Τετάρτη το απόγευμα στις 6 που μάθαμε ότι μας συμβαίνει όλο αυτό. στο μεσοδιάστημα και με την παρέμβαση όλων και κυρίως των Μέσων Ενημέρωσης που εμείς κινητοποιήσαμε, μάθαμε ότι αυτό που συνέβηκε ήταν κατά κάποιο τρόπο οργανωμένο! Κάποιοι εκμεταλλεύονται παιδιά, τα πηγαίνουν στο εξωτερικό και τα αφήνουν στην τύχη τους. Δεν είμαστε το πρώτο λύκειο αλλά θα φροντίσουμε να είμαστε το τελευταίο. Ακούστε με: Εκτός από τη χαρά που είδα το γιο μου και όλα τα παιδάκια μαζί, έμαθα ότι αυτό που πάθαμε εμείς το πάθανε νωρίτερα οι Κερκυραίοι γονείς, οι γονείς από τη Λαμία, από τη Ζάκυνθο, από την Αθήνα. Και καταγγέλλω όλους όσους προσπαθούν να υποτιμήσουν ή να υποβιβάσουν αυτό που πάθαμε! Δεν μιλάω για τα χρήματα, αυτό είναι το λιγότερο. Αν και δεν περισσεύουν σε κανέναν από τους γονείς ούτε και σε μένα αυτές τις εποχές. Μιλάω για αυτή την αγωνία και αυτή την ταλαιπωρία που ζήσαμε όλοι. Όλοι οι γονείς, οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές, η οποία είναι απαράδεκτη!. Κι αν είστε ικανοποιημένοι εσείς από αυτή την εικόνα που δίνουμε έξω ή από το να αφήνουμε τα παιδιά μας στο πουθενά, εγώ όχι μόνο δεν είμαι ικανοποιημένος είμαι εξοργισμένος! Αυτή η οργή μας όλων εμάς των γονέων οδήγησε στο να ευαισθητοποιηθούν οι διοικητικές αρχές, η κεντρική εξουσία και ευτυχώς μάθαμε ότι θα αλλάξει και ο νόμος που ρυθμίζει τις εκδρομές. Αυτός ο νόμος πρέπει να ονομαστεί νόμος 3ου γενικού λυκείου Άρτας, γιατί εμείς σταθήκαμε και θα σταθούμε στο θέμα μέχρι να βρούμε την άκρη για το πώς και τι έγινε και το πάθαμε αυτό».
Ο οδηγός
Ο οδηγός του λεωφορείου που μετέφερε τα παιδιά για την επιστροφή τους, διευκρίνισε ότι «Το λεωφορείο που βλέπετε δεν είναι του γραφείου που είχε αναλάβει την εκδρομή. Απλώς δέχθηκε και εγώ να μεταφέρουμε πίσω τα παιδιά. Για τα έξοδα των καυσίμων συνέβαλαν και οι μαθητές με 400 ευρώ και οι καθηγητές, εγώ είμαι απλήρωτος, αλλά συμφωνήσαμε με τους καθηγητές να βρεθεί η καλύτερη λύση επιστροφής και αυτό κάναμε», είπε ο Γιάννης Γερονικολής, οδηγός του λεωφορείου πριν αναχωρήσει για Αθήνα. Στο μεταξύ οι γονείς προκειμένου να αναζητήσουν στη συνέχεια όλες τις πτυχές της υπόθεσης και για να έχουν ως αποδεικτικό στοιχείο – όπως εξήγησαν- ότι τα παιδιά τους επέστρεψαν με άλλο λεωφορείο και όχι με το γραφείο που είχε αναλάβει την εκδρομή, κάλεσαν στο σημείο την αστυνομία ζητώντας να κρατηθούν τα στοιχεία του λεωφορείου και του οδηγού.
Ο αρχηγός συνοδός Ο αρχηγός, συνοδός της εκδρομής του σχολείου Αλέξης Γεωργούλας, μιλώντας στα ΜΜΕ, δήλωσε «Εξ αρχής θέλω να σας πω ότι σε κανένα σημείο της εκδρομής, δεν κινδύνευσε η υγεία και η ασφάλεια κανενός από τα παιδιά. Αυτό είναι το σημαντικότερο απ' όλα» και στη συνέχεια ανέγνωσε ανακοίνωση που είχε ήδη συντάξει για τον Τύπο, αναφέροντας ότι στην προγραμματισμένη εκδρομή 20 με 25 Απριλίου κλπ «Προέκυψε το πρόβλημα της ασυνέπειας του γραφείου, με το οποίο είχε προγραμματιστεί η εκδρομή μας. Το πρόγραμμα της εκδρομής ακολουθήθηκε κανονικά μέχρι και την 3η μέρα το απόγευμα (22/4) όταν με τη βοήθεια του συνοδού που είχε στείλει το γραφείο και του οδηγού που είχε εκτελέσει την μεταφορά από Βενετία, διαπιστώθηκε ότι οι κρατήσεις είχαν γίνει αλλά δεν είχαν εξοφληθεί ξενοδοχεία, ενώ ο οδηγός του λεωφορείου ήταν απλήρωτος, έχοντας πάρει μια μικρή προκαταβολή, ενώ ο συνοδός του γραφείου μας ενημέρωσε πως δεν ήταν πληρωμένα τα εισιτήρια επιστροφής με το καράβι. Αμέσως μπροστά από την πλατεία Αγίου Πέτρου στην Γενεύη έχοντας μόλις επιστρέψει από το CERN, συγκεντρώσαμε τα παιδιά και πριν τα ενημερώσουμε τηλεφωνήσαμε στον διευθυντή του σχολείου κ. Καραμπά, τον διευθυντή Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Δημητρίου, οι οποίοι ενημέρωσαν το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Εξωτερικών, που συνεχώς μας έπαιρνε τηλέφωνο και μας κατηύθυνε. Ενημερώσαμε και τα παιδιά για την κατάσταση και με τη σύμφωνη γνώμη όλων των συνοδών αποφασίσαμε να διακόψουμε την εκδρομή σε εκείνο το σημείο, για να μην εγκλωβιστούμε στη Γενεύη και γίνει η κατάσταση δυσκολότερη. Εκεί μας βοήθησε το υπουργείο Παιδείας, το υπουργείο Εξωτερικών καθώς και κάποιοι εξωτερικοί συνεργάτες τους οποίους δεν μπορώ να αναφέρω γιατί δεν θέλω να κάνω διαφήμιση- εγώ είμαι εκπαιδευτικός κι όχι ταξιδιωτικός πράκτορας- τον οδηγό του λεωφορείου που επίσης μας βοήθησε να βρούμε τα καλύτερα σενάρια. Υπήρχε ενημέρωση με κάποιους γονείς που λειτούργησαν ως πυρήνες διότι ήταν αδύνατον να ενημερώσουμε από εκεί 44 γονείς, και μεταξύ δυο σεναρίων που υπήρχαν για την επιστροφή μας ακολουθήσαμε το συγκεκριμένο που ήταν και το μόνιμο. Δηλαδή να υπάρξει ξεκούραση του οδηγού, κατάλληλος χρόνος εργασίας του κλπ. έτσι την επομένη το πρωί φύγαμε από τη Γενεύη οδικώς και κατευθυνθήκαμε στην Αγκώνα της Ιταλίας όπου επιβιβαστήκαμε στο super fast 12, τα παιδιά ταξίδεψαν σε καμπίνες κανονικά, επιβαρυνθήκαμε όμως τα έξοδα για να μπει το λεωφορείο στο πλοίο και κάποια για τα καύσιμα μιας και αμοιβή δεν υπήρχε για τον οδηγό. Επίσης τη Δευτέρα θα γίνει συνεδρίαση με τον διευθυντή του σχολείου και τον προϊστάμενο Δευτεροβάθμιας για να εξεταστεί το θέμα νομικά, διότι υπάρχει συμβόλαιο ασφαλιστικής ευθύνης του γραφείου, διότι το σχολείο θα διεκδικήσει επιστροφή των χρημάτων για το μέρος της εκδρομής που δεν εκτελέστηκε, καθώς και τα χρήματα που πλήρωσαν επιπλέον οι μαθητές, διότι σε αυτές τις εποχές και το κάθε ευρώ μετράει».
Ο διευθυντής του σχολείουΟ διευθυντής του σχολείου κ. Καραμπάς, δήλωσε «Πήραμε ανάσα σήμερα καλωσορίζοντας την αποστολή με τους μαθητές μας και τους συνοδούς καθηγητές στην Άρτα, αφού υπήρξε ομαλή επιστροφή των μαθητών μας και θα ήθελα να ευχαριστήσω τους καθηγητές που κατέβαλαν όλες αυτές τις προσπάθειες ώστε να είναι ασφαλής η επιστροφή, καθώς επίσης τον προϊστάμενο, κ. Δημητρίου, το υπουργείο Παιδείας, το υπουργείο Εξωτερικών που μας βοήθησε να είναι ομαλή η επιστροφή της σχολικής εκδρομής μας και στη συνέχεια με ψυχραιμία από τη Δευτέρα που αρχίζουμε τις συσκέψεις θα τα βρούμε. Συνιστώ μια ψυχραιμία. Είναι φυσιολογική η εκτόνωση από τους γονείς αλλά θέλω σε όλους τους τόνους να διαβεβαιώσω ότι τα παιδιά έμειναν στα καλύτερα ξενοδοχεία, έφαγαν κανονικά, ταξίδεψαν σε καμπίνες και επέστρεψαν έχοντας επιβαρυνθεί βέβαια κάτι παραπάνω. Αυτή είναι η πραγματικότητα και όλα τα υπόλοιπα θα τα βρούμε στη συνέχεια. Εύχομαι κανένα άλλο σχολείο να μην ζήσει παρόμοια περιπέτεια».