ΜΕΣΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ Epirus-Spiti 2681077399-6973225444

Real- Estate

Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2016

ΤΩΡΑ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΣΕ ΟΤΑΝ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΕΣΚΙΣΕ ΤΗΝ ΓΑΤΑ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ!

Jan fabre tosses cats in the air for art.
Γάτες στον αέρα, τσιγκέλια και η τέχνη του κυρίου Φαμπρ !            




Η κυβέρνηση διόρισε για 4 χρόνια διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ τον Βέλγο Γιαν Φαμπρ, τον άνθρωπο που κάνει τέχνη πετώντας ζωντανές γάτες στον αέρα.
Ο Φαμπρ μετονόμασε το Φεστιβάλ σε Διεθνές φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Μόνο που φέτος δεν θα είναι διεθνές, αλλά 100% Βελγικό. Η σεζόν θα ξεκινήσει τέλος Ιουνίου με δυο παραστάσεις του ίδιου του Φαμπρ και μια έκθεσή του, στο Μουσείο Μπενάκη.'Ολο το υπόλοιπο πρόγραμμα θα αποτελείται από έργα Βέλγων καλλιτεχνών και μόνο, κάτι που έχει ξεσηκώσει τους Έλληνες δημιουργούς.
Σημειώστε πως τον Φαμπρ, άλλοι τον θεωρούν ιδιοφυΐα και άλλοι τσαρλατάνο. Στην τελευταία του περφόρμανς στην Αμβέρσα το 2012, το θέμα ήταν η εκτόξευση γατιών. Ζωντανών γατιών. Συγκεκριμένα, βοηθοί του καλλιτέχνη πετούσαν γατιά στον αέρα, σε ύψος 2-3 μέτρων, τα οποία προσγειώνονταν ουρλιάζοντας τρομαγμένα σε μια σκάλα με μουσαμά. Η αγωνία των γατιών ήταν το θέμα του καλλιτέχνη...



Ο Φαμπρ έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές βαλσαμωμένα ζώα, ιδίως κουκουβάγιες και άλλα πουλιά. Το 2010 όμως είχε προξενήσει και πάλι σάλο όταν συμπεριέλαβε σε installation νεκρά γατιά και σκυλιά βαλσαμωμένα, τα οποία κρεμόντουσαν από τσιγκέλια. Μια άλλη περφόρμανς του είχε θέμα τα "Παλλόμενα πέη" με μια σειρά γυμνών ανδρών που κουνούσαν τα αυτά τους.Στη σημερινή συνάντησή του με την άσχετη πρωθυπουργάρα μας, ο Τσίπρας του είπε "Σας έχω απόλυτη εμπιστοσύνη" και ο Φαμπρ του απάντησε "Να μη μου έχετε".Μάλιστα κυρίες και κύριοι. Ζούμε ΚΑΙ ΑΥΤΟ!Σημειώστε πως τον Φαμπρ, άλλοι τον θεωρούν ιδιοφυΐα και άλλοι τσαρλατάνο. Στην τελευταία του περφόρμανς στην Αμβέρσα το 2012, το θέμα ήταν η εκτόξευση γατιών. Ζωντανών γατιών. Συγκεκριμένα, βοηθοί του καλλιτέχνη πετούσαν γατιά στον αέρα, σε ύψος 2-3 μέτρων, τα οποία προσγειώνονταν ουρλιάζοντας τρομαγμένα σε μια σκάλα με μουσαμά. Η αγωνία των γατιών ήταν το θέμα του καλλιτέχνη...Ο Φαμπρ έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές βαλσαμωμένα ζώα, ιδίως κουκουβάγιες και άλλα πουλιά. Το 2010 όμως είχε προξενήσει και πάλι σάλο όταν συμπεριέλαβε σε installation νεκρά γατιά και σκυλιά βαλσαμωμένα, τα οποία κρεμόντουσαν από τσιγκέλια. Μια άλλη περφόρμανς του είχε θέμα τα "Παλλόμενα πέη" με μια σειρά γυμνών ανδρών που κουνούσαν τα αυτά τους.Στη σημερινή συνάντησή του με την άσχετη πρωθυπουργάρα μας, ο Τσίπρας του είπε "Σας έχω απόλυτη εμπιστοσύνη" και ο Φαμπρ του απάντησε "Να μη μου έχετε".Μάλιστα κυρίες και κύριοι. Ζούμε ΚΑΙ ΑΥΤΟ!
Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του (τέως) Ελληνικού Φεστιβάλ, ο Γιαν Φαμπρ, έγινε ξαφνικά ο γνωστότερος εν Ελλάδι Βέλγος. Πρόκειται για καλλιτέχνη με πολλές δεκαετίες παρουσίας ιδίως στα εικαστικά, τον οποίο, σύμφωνα με δική του δήλωση, άλλοι θεωρούν ιδιοφυΐα και άλλοι τσαρλατάνο. Πιθανότατα, πάντως, θα γνωρίζει κι ο ίδιος ότι για τους ζωόφιλους δεν θεωρείται τίποτε λιγότερο από κόκκινο πανί.
Βασική αιτία της βεντέτας αποτελεί το περίφημο, πλέον, βίντεο, από τον Νοέμβριο του ’12, που παρουσιάστηκε μαζί με άλλα έργα του Φαμπρ στην Αμβέρσα. Το θέμα του: η εκτόξευση γατιών. Ζωντανών γατιών. Συγκεκριμένα, τα γατιά πετιούνταν από βοηθούς (;) του καλλιτέχνη στον αέρα, σε ύψος 2-3 μέτρων, και προσγειώνονταν σε μια σκάλα πρόχειρα στρωμένη με χοντρό μουσαμά. Τα ζώα είναι, αν μη τι άλλο, εμφανώς φοβισμένα και σε πολλές περιπτώσεις νιαουρίζουν σπαρακτικά. Άλλοτε προλαβαίνουν να προσγειωθούν στα πόδια τους, άλλοτε πάλι όχι. Υποθέτουμε, βέβαια, ότι οι απεγνωσμένες προσπάθειες των γατιών να γυρίσουν στον αέρα ώστε να πέσουν «σωστά» ήταν και ο σκοπός του καλλιτεχνικού δρώμενου. Για το βαθύτερο νόημά του, βέβαια, δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε. Ίσως να το καταλαβαίνει όμως η μητέρα του κ. Φαμπρ, οπότε όλα καλά.
Το βέβαιο είναι ότι ο Φαμπρ κατακλύστηκε από email διαμαρτυρίας, με αποτέλεσμα να αποσύρει σύντομα το εν λόγω βίντεο. Ακόμα και ο αντιδήμαρχος της Αμβέρσας διαμαρτυρήθηκε εντονότατα. Ο Φαμπρ εν συνεχεία δήλωσε: «Λυπάμαι βαθύτατα που οι γάτες προσγειώνονταν άσχημα. Δεν είχα πρόθεση να βλάψω τα γατιά. Τα οποία είναι μια χαρά». Αργότερα διετύπωσε επίσης το παράπονο ότι δόθηκε υπερβολική έκταση στο θέμα.
Ο Φαμπρ έχει χρησιμοποιήσει πολλές φορές βαλσαμωμένα ζώα, ιδίως κουκουβάγιες και άλλα πουλιά. Το 2010 όμως είχε προξενήσει και πάλι σάλο όταν συμπεριέλαβε σε installation νεκρά γατιά και σκυλιά, βαλσαμωμένα, τα οποία είχε να κρέμονται από τσιγκέλια.


Παρόμοιες επιδείξεις παντελούς έλλειψης σεβασμού, τουλάχιστον, προς τα ζώα δεν είναι σπάνιες στη σύγχρονη τέχνη. Ωστόσο, κανένας άλλος καλλιτέχνης με τέτοιες τάσεις δεν προσκλήθηκε να αναλάβει καλλιτεχνικός διευθυντής του Ελληνικού Φεστιβάλ, ή όπως αλλιώς θα λέγεται. Και κανένας άλλος επίσης δεν έχει εκφραστεί με τόσο αμφίσημο, αν όχι ευθέως συγκαταβατικό, τρόπο για το ελληνικό κοινό: «Μου αρέσετε επειδή δεν είστε ακριβώς σύγχρονοι», είχε πει σε συνέντευξή του στην Καθημερινή το 2007.«Όπως στο Μαυροβούνιο ή στην Κροατία, νιώθει κανείς ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν έχουν εισβάλει οι Βρυξέλλες και οι νομοθεσίες τους σε όλα τα επίπεδα ζωής». Για τους ζωόφιλους, αυτή η δήλωση είναι το λιγότερο ανησυχητική: όταν ένας καλλιτέχνης που έχει επανειλημμένως επιλέξει να αγνοήσει τα στοιχειώδη δικαιώματα των ζώων, όπως αυτά ισχύουν σε χώρες όπου «οι Βρυξέλλες και οι νομοθεσίες τους έχουν εισβάλει σε όλα τα επίπεδα ζωής», έρχεται σε μια χώρα «όχι ακριβώς σύγχρονη» για να μονοπωλήσει, ουσιαστικά, το φετινό φεστιβάλ, επιβάλλεται, αν μη τι άλλο, εγρήγορση. Τα ζώα δεν είναι αντικείμενα, και κυρίως δεν έχουν την παραμικρή, μα την παραμικρή όρεξη να γίνουν τέχνη, είτε είναι ιδιοφυής ο καλλιτέχνης είτε τσαρλατάνος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!