Γιατί μαθαίνει
κανείς μέσα από αυτά τα πολιτικά
κείμενα, με τις κοινωνικές-οικονομικές-φιλοσοφικές διαστάσεις που περιέχουν,
τις δύο διαφορετικές εποχές.
Η κάθε εποχή έχει τις δικές της ανάγκες και θέτει τους δικούς
της στόχους
Το κείμενο- διακήρυξη της 3ης του Σεπτέμβρη 1974, που
γεννήθηκε πριν από 40 χρόνια, αποτελούσε
ανάγκη εκείνης της εποχής. Παρατίθενται τα βασικότερα σημεία.
Η διακήρυξη αυτή ανέφερε
χαρακτηριστικά:
«Βασικός κυρίαρχος στόχος του
Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος είναι η δημιουργία μιας πολιτείας απαλλαγμένης από ξένο
έλεγχο ή επιρροή της οικονομικής ολιγαρχίας, μία πολιτεία ταγμένη στην υπηρεσία
του Λαού.
Η εθνική ανεξαρτησία είναι αναπόσπαστα δεμένη με τη λαϊκή
κυριαρχία, με τη δημοκρατίας σε κάθε
φάση της ζωής του τόπου με την ενεργό συμμετοχή του πολίτη σε όλες τις
αποφάσεις που τον αφορούν.
Η Ελλάδα πρέπει να
αποχωρήσει από το στρατιωτικό και πολιτικό ΝΑΤΟ. Ο σοσιαλιστικός
μετασχηματισμός αποτελεί τον θεμέλιο λίθο του κινήματος μας.
Για να απολαμβάνει ο αγρότης
τον ιδρώτα του και της γης του.
Για να απολαμβάνει ο
εργάτης, ο βιοτέχνης, ο μισθωτός, ο
απλός Έλληνας το προϊόν του μόχθου του.
Για να καταπολεμηθεί η
εντυπωσιακή εισοδηματική ανισότητα ανάμεσα σε γεωγραφικές περιφέρειες και
κοινωνικά στρώματα που χαρακτηρίζει τη σύγχρονη Ελλάδα.
Για να πάψει η εκμετάλλευση
ανθρώπου από άνθρωπο.
Για να συμμετέχει ενεργά ο λαός στον
προγραμματισμό της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής πορείας της χώρας.
Για να εξασφαλιστεί η
εργασία και η κατοικία σε όλους τους Έλληνες.
Για να καταργηθούν τα
προνόμια των λίγων στην ιατρική, φαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη.
Για να προστατευτούν η
μητέρα, το παιδί, τα γηρατειά.
Για να κατοχυρωθεί η
κοινωνική και οικονομική ισότητα των δύο φύλων.
Για να ελευθερωθεί η σκέψη
και να γίνει η παιδεία κτήμα όλων των Ελλήνων.
Το ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ
ΚΙΝΗΜΑ αγωνίζεται για τους ακόλουθους
στόχους: ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
Το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό
Κίνημα θέτει ως προϋπόθεση την επίτευξη των ακόλουθων συγκεκριμένων στόχων:
Ø
Κάθε εξουσία
πηγάζει από τον Λαό, εκφράζει το λαό και υπηρετεί το λαό.
Ø
Για τα βασικά
δικαιώματα του πολίτη ισχύει ο Χάρτης των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων του Ο.Η.Ε.
Ø
Εξασφαλίζεται η
συνταγματικά κατοχυρωμένη οικονομική και κοινωνική ισότητα των δύο φύλων.
Ø
Εξασφαλίζεται η
ενεργός συμμετοχή όλων των πολιτών στην πολιτική ζωή του τόπου.
Ø
Κατοχυρώνεται
συνταγματικά το δικαίωμα εργασίας για όλους τους πολίτες άνδρες και γυναίκες.
Ø
Ο συνδικαλισμός
αποδεσμεύεται από την εξάρτηση της οικονομικής ολιγαρχίας και από την κηδεμονία
του κράτους
Ø
Διαχωρίζεται
οριστικά η εκκλησία από το κράτος και
κοινωνικοποιείται η μοναστηριακή περιουσία.
Ø
Η Ελλάδα
αποσυνδέεται από τους οικονομικούς, στρατιωτικούς, πολιτικούς συνασπισμούς που υπονομεύουν την εθνική μας ανεξαρτησία
και το κυριαρχικό δικαίωμα του ελληνικού Λαού να προγραμματίζει αυτός την
πολιτιστική, οικονομική, κοινωνική και πολιτική πορεία της χώρας.
Ø
Η Ελλάδα
ακολουθεί ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική.
Ø
Ακυρώνονται οι
διεθνείς συμβάσεις που έχουν οδηγήσει την Ελλάδα σε οικονομική, πολιτική και
στρατιωτική εξάρτηση από τα μονοπωλιακά συγκροτήματα της Δύσης και ιδιαίτερα του αμερικάνικου
ιμπεριαλισμού.
Ø
Επιδιώκεται η
κοινωνική απελευθέρωση του ελληνικού Λαού που μακροπρόθεσμα ταυτίζεται με τον
σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας.
Η ιδρυτική διακήρυξη του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών- Γενάρης 2015
Γεννήθηκε στις 5
του Γενάρη, είναι ένα νεογέννητο πολιτικό-φιλοσοφικό κείμενο που στηρίζεται
στις παρακάτω αρχές και θέτει τους ακόλουθους στόχους:
Ιστορική Ανάγκη
Το 1974, μετά την εθνική τραγωδία της Κύπρου και την κατάρρευση της δικτατορίας, λαϊκή απαίτηση έγινε η απελευθέρωση της Ελλάδας. Όραμα του λαού μας, να απεξαρτηθούμε από τη «ρίζα της συμφοράς»: την εξάρτησή μας από ξένες δυνάμεις που ήθελαν κυβερνήσεις πιόνια, δημοκρατίες ελεγχόμενες και λαούς υποταγμένους. Η απεξάρτησή μας αποτελούσε όρο και ελάχιστη προϋπόθεση για να εδραιωθεί η λαϊκή κυριαρχία αλλά και να πραγματοποιηθεί η κοινωνική δικαιοσύνη.
Σήμερα, το 2015, o κύκλος της μεταπολίτευσης κλείνει.
Απαίτηση των Ελλήνων πολιτών, είναι η απελευθέρωσή μας από μια νέα εξάρτηση, που έχει τη ρίζα της στην αιχμαλωσία των δημοκρατικών μας θεσμών.
Το 1974, μετά την εθνική τραγωδία της Κύπρου και την κατάρρευση της δικτατορίας, λαϊκή απαίτηση έγινε η απελευθέρωση της Ελλάδας. Όραμα του λαού μας, να απεξαρτηθούμε από τη «ρίζα της συμφοράς»: την εξάρτησή μας από ξένες δυνάμεις που ήθελαν κυβερνήσεις πιόνια, δημοκρατίες ελεγχόμενες και λαούς υποταγμένους. Η απεξάρτησή μας αποτελούσε όρο και ελάχιστη προϋπόθεση για να εδραιωθεί η λαϊκή κυριαρχία αλλά και να πραγματοποιηθεί η κοινωνική δικαιοσύνη.
Σήμερα, το 2015, o κύκλος της μεταπολίτευσης κλείνει.
Απαίτηση των Ελλήνων πολιτών, είναι η απελευθέρωσή μας από μια νέα εξάρτηση, που έχει τη ρίζα της στην αιχμαλωσία των δημοκρατικών μας θεσμών.
Αιχμαλωσία
από μηχανισμούς ενός οικονομικού, πολιτικού και μιντιακού κατεστημένου, που
υπηρετείται από ένα πελατειακό σύστημα διακυβέρνησης.
Σήμερα, η απαίτηση
των Ελλήνων πολιτών για απελευθέρωση από τα δεσμά αυτού του πελατειακού
συστήματος μπορεί και πρέπει να μετασχηματιστεί σε ένα κίνημα αξιών.
Η Ευρώπη σήμερα, βρίσκεται σε σταυροδρόμι.
Είτε θα παλέψει ενωμένα για να ανατρέψει τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης επ’ ωφελεία των πολιτών, αλλάζοντας η ίδια, ακόμα και ηγούμενη της προσπάθειας για τον “εξανθρωπισμό” της παγκοσμιοποίησης, είτε θα καθίσταται, ολοένα και περισσότερο, εργαλείο των ορέξεων των ανεξέλεγκτων αγορών και των γεωπολιτικών παιχνιδιών.
Τα σοσιαλιστικά, σοσιαλδημοκρατικά, δημοκρατικά, οικολογικά και εργατικά κινήματα, όπως δείχνει και η ιστορία της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, συνέβαλαν καθοριστικά στην κατάκτηση και θεμελίωση βασικών πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Είτε θα παλέψει ενωμένα για να ανατρέψει τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης επ’ ωφελεία των πολιτών, αλλάζοντας η ίδια, ακόμα και ηγούμενη της προσπάθειας για τον “εξανθρωπισμό” της παγκοσμιοποίησης, είτε θα καθίσταται, ολοένα και περισσότερο, εργαλείο των ορέξεων των ανεξέλεγκτων αγορών και των γεωπολιτικών παιχνιδιών.
Τα σοσιαλιστικά, σοσιαλδημοκρατικά, δημοκρατικά, οικολογικά και εργατικά κινήματα, όπως δείχνει και η ιστορία της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, συνέβαλαν καθοριστικά στην κατάκτηση και θεμελίωση βασικών πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Όμως, με την οικονομική κρίση και τη βοήθεια της συντηρητικής
πλειοψηφίας της ΕΕ, έχει προωθηθεί η αποϊδεολογικοποίηση της πολιτικής.
Οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν.
Απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις, οι πολίτες και η πολιτική, οφείλουν να έχουν τον πρώτο λόγο.
Αυτό το κίνημα προοδευτικών αξιών, αποτελεί την εγγύηση για την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων της εποχής μας, όπως η κλιματική αλλαγή, η ανεργία, οι ανισότητες, η φτώχεια, η παράνομη μετανάστευση και οι περιφερειακές συγκρούσεις.
Όταν η κρίση χτύπησε την Ευρώπη, η Ελλάδα ήταν ευάλωτη και εκτεθειμένη.
Οι πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν.
Απέναντι σε αυτές τις εξελίξεις, οι πολίτες και η πολιτική, οφείλουν να έχουν τον πρώτο λόγο.
Αυτό το κίνημα προοδευτικών αξιών, αποτελεί την εγγύηση για την αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων της εποχής μας, όπως η κλιματική αλλαγή, η ανεργία, οι ανισότητες, η φτώχεια, η παράνομη μετανάστευση και οι περιφερειακές συγκρούσεις.
Όταν η κρίση χτύπησε την Ευρώπη, η Ελλάδα ήταν ευάλωτη και εκτεθειμένη.
Κυρίαρχο πρόβλημα που επηρέασε αρνητικά και
τους εταίρους μας, τους οίκους αξιολόγησης και τις αγορές, ήταν η απώλεια
αξιοπιστίας της χώρας μας λόγω της απάτης που έκανε η απερχόμενη τότε κυβέρνηση
κρύβοντας την αλήθεια για το ύψος των πραγματικών ελλειμμάτων της ελληνικής
οικονομίας.
Η ευθύνη πέφτει στις πλάτες των συντηρητικών κυβερνήσεων που εκτόξευσαν τα ελλείμματα, προχώρησαν σε ανεξέλεγκτο δανεισμό και διεύρυναν το πελατειακό κράτος, διαλύοντας την κρατική μηχανή.
Η ευθύνη πέφτει στις πλάτες των συντηρητικών κυβερνήσεων που εκτόξευσαν τα ελλείμματα, προχώρησαν σε ανεξέλεγκτο δανεισμό και διεύρυναν το πελατειακό κράτος, διαλύοντας την κρατική μηχανή.
Σήμερα, βρισκόμαστε και πάλι μπροστά σε ένα νέο ιστορικό διακύβευμα.
1. Ποια θα είναι η
φυσιογνωμία της Ελλάδας αύριο, μετά την κρίση;
2. Θα αντιμετωπίσουμε
σοβαρά και ριζικά τα αίτια της κρίσης;
3. Θα έχουμε το θάρρος
να εξαλείψουμε τις δομές που μας οδήγησαν στην εξάρτηση από δανειστές και
εταίρους;
4. Τι όραμα έχουμε για
την πατρίδα μας την επομένη της κρίσης;
Ουσιαστικές απαντήσεις μπορούμε να δώσουμε μόνο εάν απαντήσουμε
στα διλήμματα που ανέδειξαν την κρίση.
Και να επιλέξουμε:
Ελευθερία ή φόβος;
Ανθρωπιά ή κυνισμός;
Δικαιώματα για όλους ή προνόμια για λίγους;
Συνύπαρξη ή ξενοφοβία;
Αλληλεγγύη ή ατομισμός;
Δημοκρατία ή πλουτοκρατία;
Διαφάνεια ή παρασκήνιο;
Αξιοκρατία ή πελατοκρατία;
Λογοδοσία ή ασυδοσία;
Δικαιώματα για όλους ή προνόμια για λίγους;
Δημιουργία ή παρασιτισμός;
Εξωστρέφεια ή εσωστρέφεια;
Ισχύς του δικαίου ή δίκαιο το ισχυρού;
Η οριστική έξοδος από την κρίση περνάει μέσα από την κατάργηση του “πελατειακού κράτους.”
Αυτό απαιτεί τη μεγαλύτερη δυνατή κινητοποίησή των δυνάμεων του Ελληνισμού για τη μετάβαση στη «Μεταπελατειακή Ελλάδα», με οδηγό το όραμα οικοδόμησης της Ελλάδας της Δικαιοσύνης και της Δημιουργίας.
Η εμπειρία πέντε ετών από το ξέσπασμα της κρίσης, που σοβούσε για δεκαετίες, οδηγεί σε ένα πολύ απλό συμπέρασμα:
Η Ελλάδα δεν πρόκειται να αποφύγει οριστικά τον κίνδυνο, δεν πρόκειται να υπερβεί την κρίση και να ανακάμψει οριστικά, δεν πρόκειται να μπορεί να αντιμετωπίσει τις μεγάλες προκλήσεις των αλλαγών που ζούμε ή επέρχονται αν δεν αλλάξει οριστικά, συθέμελα, στη βάση αρχών και αξιών για μία σύγχρονη λειτουργική δημοκρατία.
Ο τόπος μας, σήμερα, έχει απόλυτη ανάγκη ενός πολιτικού φορέα που θα εκφράζει καθαρά και θα υλοποιεί με αξιοπιστία και χωρίς συμβιβασμούς, στην πράξη, τη συλλογική μας δέσμευση, ενώνοντας τις δυνάμεις της προοδευτικής αλλαγής απέναντι στη δεξιά ή αριστερή συντήρηση και όσους ταυτίστηκαν μαζί της.
Θέλουμε να εκφράζουμε όλους τους πολίτες που εμπνέονται από τις αξίες και τις ζωντανές παραδόσεις του Ανθρωπισμού, του Διαφωτισμού, του Πολιτικού Φιλελευθερισμού, του Δημοκρατικού Σοσιαλισμού και της Οικολογίας.
Για μας,
Οι αξίες του Ανθρωπισμού σημαίνουν την πίστη μας στην πρωταρχικότητα της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Οι αξίες του
Διαφωτισμού σημαίνουν τη θεμελιώδη πεποίθησή μας για την ανάγκη υπεράσπισης του
ορθολογισμού, απέναντι στη δεισιδαιμονία, τη δημαγωγία, τον φονταμενταλισμό,
τον δογματισμό, τη συνωμοσιολογία και τον λαϊκισμό.
Οι αξίες της Δημοκρατίας και του Πολιτικού Φιλελευθερισμού σημαίνουν
την πίστη μας στη θεμελιώδη αρχή της Ελευθερίας καθώς και στην ανάγκη
λειτουργίας μιας πολιτείας και των θεσμών της που την προστατεύουν.
Οι αξίες του Σοσιαλισμού σημαίνουν τη
διαρκή και συνειδητή δέσμευση για κοινωνική δικαιοσύνη, για την οικοδόμηση της
ισότητας και της αλληλεγγύης.
Οι αξίες της
οικολογίας σημαίνουν την έμπνευσή μας από τους κανόνες του φυσικού περιβάλλοντος,
όπως τον σεβασμό της οικοπολυμορφίας και αυτονομίας, της αποκεντρωμένης
συμβίωσης, της ισοπολιτείας και αταξικότητας.
Η Πρότασή Μας: σχέδιο ελληνικό. Η επανάσταση του αυτονόητου
Η αλλαγή των δημογραφικών και οικονομικών συνθηκών άλλαξε σημαντικά την Ελληνική κοινωνία.
Η κρίση, η ύφεση, η λιτότητα, η ανεργία, η αύξηση των νεόπτωχων, η νέα μεταναστευτική ροή και η φυγή στο εξωτερικό ανθρώπων της εργασίας και του πνεύματος, η τάση επιστροφής από τα αστικά κέντρα στην περιφέρεια, η αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων, η αλλαγή της σύνθεσης και του ρόλου της οικογένειας, η διάδοση των νέων τεχνολογιών και η ανάγκη ενσωμάτωσης και διαχείρισης των μεταναστών, επιβάλλει μια νέα οργάνωση της κοινωνίας που να αποτυπώνεται στον στρατηγικό σχεδιασμό και στις επιμέρους πολιτικές.
Ό,τι κι αν κερδίσουμε, για παράδειγμα, στη διαπραγμάτευση που όποια κυβέρνηση κάνει με τους εταίρους μας, όσο χρόνο και όσα χρήματα κι αν μας δώσουν οι εταίροι μας, όσο ευνοϊκή και αν γίνει η ευρωπαϊκή πραγματικότητα, πρώτιστη ευθύνη – δική μας ευθύνη – είναι να συνεχίσουμε να αλλάζουμε ριζικά τη χώρα μας.
Γι’ αυτό οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι οι μεγάλες θεσμικές αλλαγές αποτελούν προϋπόθεση εκ των ων ουκ άνευ, ώστε να γίνει η Ελλάδα ισχυρή. Να σταθεί στα δικά της πόδια – να σταθούμε στις δικές μας ελληνικές δυνάμεις.
Γιατί η εξάρτησή μας ξεκινά από τις δικές μας αδυναμίες, όχι έξωθεν.
Η Πρότασή Μας: σχέδιο ελληνικό. Η επανάσταση του αυτονόητου
Η αλλαγή των δημογραφικών και οικονομικών συνθηκών άλλαξε σημαντικά την Ελληνική κοινωνία.
Η κρίση, η ύφεση, η λιτότητα, η ανεργία, η αύξηση των νεόπτωχων, η νέα μεταναστευτική ροή και η φυγή στο εξωτερικό ανθρώπων της εργασίας και του πνεύματος, η τάση επιστροφής από τα αστικά κέντρα στην περιφέρεια, η αύξηση του αριθμού των συνταξιούχων, η αλλαγή της σύνθεσης και του ρόλου της οικογένειας, η διάδοση των νέων τεχνολογιών και η ανάγκη ενσωμάτωσης και διαχείρισης των μεταναστών, επιβάλλει μια νέα οργάνωση της κοινωνίας που να αποτυπώνεται στον στρατηγικό σχεδιασμό και στις επιμέρους πολιτικές.
Ό,τι κι αν κερδίσουμε, για παράδειγμα, στη διαπραγμάτευση που όποια κυβέρνηση κάνει με τους εταίρους μας, όσο χρόνο και όσα χρήματα κι αν μας δώσουν οι εταίροι μας, όσο ευνοϊκή και αν γίνει η ευρωπαϊκή πραγματικότητα, πρώτιστη ευθύνη – δική μας ευθύνη – είναι να συνεχίσουμε να αλλάζουμε ριζικά τη χώρα μας.
Γι’ αυτό οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι οι μεγάλες θεσμικές αλλαγές αποτελούν προϋπόθεση εκ των ων ουκ άνευ, ώστε να γίνει η Ελλάδα ισχυρή. Να σταθεί στα δικά της πόδια – να σταθούμε στις δικές μας ελληνικές δυνάμεις.
Γιατί η εξάρτησή μας ξεκινά από τις δικές μας αδυναμίες, όχι έξωθεν.
Ξεκινά από μια οικονομία που βασίστηκε στον παρασιτισμό, από μια παιδεία στραμμένη στην έτοιμη θέση στο Δημόσιο, από την πελατειακή πολιτική που στρέφει τον Έλληνα σ’ έναν αέναο ανταγωνισμό για το κυνήγι του μικροσυμφέροντος, της εξουσίας σε βάρος του συνόλου, του κοινού και δημόσιου συμφέροντος, αντί της εδραίωσης βασικών αρχών και δικαιωμάτων για όλους.
Το σχέδιό μας βασίζεται σε ένα τρίπτυχο:
Προϋπόθεση πρώτη: Απελευθέρωση της δημοκρατίας μας, των πολιτειακών θεσμών μας, από τον πελατειακό και μοιραίο εναγκαλισμό από ισχυρά συμφέροντα και δουλείες.
Με πυξίδα τις αρχές της
διαφάνειας, της αξιοκρατίας, της διαβούλευσης, της άμεσης συμμετοχικής
δημοκρατίας, της αποκεντρωμένης και αποτελεσματικής διοίκησης, της κοινωνικής
λογοδοσίας, του δημοκρατικού ελέγχου κάθε εξουσίας, της ισχύος του δικαίου.
Προϋπόθεση δεύτερη: Ανθρωπιά και
αλληλεγγύη απέναντι στη σκληρότητα των ανισοτήτων που διαρρηγνύουν την
κοινωνική συνοχή, ενώ περιθωριοποιούν ανέργους, φτωχούς, συνταξιούχους και
αδύναμα στρώματα της κοινωνίας.
Απέναντι στην κυριαρχία των δημοσιονομικών δεικτών, προβάλλουμε και την καθοριστική σημασία των κοινωνικών δεικτών.
Προϋπόθεση τρίτη: Ανάπτυξη βιώσιμη, που θα εδράζεται στην ανασυγκρότηση του παραγωγικού μας ιστού επενδύοντας στα δικά μας συγκριτικά πλεονεκτήματα. Πυξίδα μας οι νέες βιώσιμες τεχνολογίες, η εκπαίδευση που αναδεικνύει τη δημιουργική και κριτική σκέψη, που απελευθερώνει το ανθρώπινο δυναμικό και το θωρακίζει απέναντι στις παγκόσμιες τεχνολογικές και οικολογικές εξελίξεις. Θέλουμε την επιχειρηματικότητα, την επιχειρηματική πρωτοβουλία που εδράζεται σε παραγωγικές και όχι παρασιτικές βάσεις, αξιοποιώντας ό,τι πολυτιμότερο έχει η χώρα μας. τον άνθρωπο, τον ελληνικό πολιτισμό και το μοναδικό ελληνικό περιβάλλον.
Απέναντι στην κυριαρχία των δημοσιονομικών δεικτών, προβάλλουμε και την καθοριστική σημασία των κοινωνικών δεικτών.
Προϋπόθεση τρίτη: Ανάπτυξη βιώσιμη, που θα εδράζεται στην ανασυγκρότηση του παραγωγικού μας ιστού επενδύοντας στα δικά μας συγκριτικά πλεονεκτήματα. Πυξίδα μας οι νέες βιώσιμες τεχνολογίες, η εκπαίδευση που αναδεικνύει τη δημιουργική και κριτική σκέψη, που απελευθερώνει το ανθρώπινο δυναμικό και το θωρακίζει απέναντι στις παγκόσμιες τεχνολογικές και οικολογικές εξελίξεις. Θέλουμε την επιχειρηματικότητα, την επιχειρηματική πρωτοβουλία που εδράζεται σε παραγωγικές και όχι παρασιτικές βάσεις, αξιοποιώντας ό,τι πολυτιμότερο έχει η χώρα μας. τον άνθρωπο, τον ελληνικό πολιτισμό και το μοναδικό ελληνικό περιβάλλον.
Προχωράμε στη δημιουργία του Κινήματος.
Η μακρά πορεία των δημοκρατικών, προοδευτικών, σοσιαλιστικών δυνάμεων του τόπου, είναι συνυφασμένη με τα μεγάλα σταυροδρόμια που συνάντησε ο σύγχρονος Ελληνισμός και αλληλένδετη με τα μεγάλα άλματα που έκανε εμπρός στις προκλήσεις που συνάντησε.
Οι Φιλελεύθεροι του Ελευθερίου Βενιζέλου, η Ένωση Κέντρου του Γεωργίου Παπανδρέου και το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα του Ανδρέα Παπανδρέου, απάντησαν στα κρίσιμα διλήμματα της εκάστοτε εποχής. Μετουσίωσαν σε πολιτική πρόταση τις μεγάλες κοινωνικές απαιτήσεις της εποχής τους. Εδραίωσαν έτσι τη δημοκρατία, τη λαϊκή κυριαρχία και τη συμμετοχή του Ελληνικού Λαού στην ευημερία της χώρας.
Σήμερα η χώρα βρίσκεται και πάλι σε ένα σταυροδρόμι.
Χρειάζονται νέες πολιτικές προτάσεις, διαρκής σύγκρουση με το πελατειακό
κατεστημένο, δημιουργική ρήξη με το κομματικό κατεστημένο. Ήρθε η ώρα για το
επόμενο βήμα.
Η κρίση μάτωσε την Ελλάδα και τους Έλληνες.
Είναι όμως και μια πρόκληση να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία, για να οικοδομήσουμε τη χώρα σε γερά θεμέλια. Από αυτή την κρίση δεν θα βγούμε ένας – ένας. Απ’ αυτή την κρίση θα βγούμε, μόνο αν βγούμε μαζί. Εφόσον δουλέψουμε όλοι μαζί με συγκεκριμένο σχέδιο.
Σήμερα, 3 του Γενάρη 2015.
Πάμε!
Η κρίση μάτωσε την Ελλάδα και τους Έλληνες.
Είναι όμως και μια πρόκληση να μετατρέψουμε την κρίση σε ευκαιρία, για να οικοδομήσουμε τη χώρα σε γερά θεμέλια. Από αυτή την κρίση δεν θα βγούμε ένας – ένας. Απ’ αυτή την κρίση θα βγούμε, μόνο αν βγούμε μαζί. Εφόσον δουλέψουμε όλοι μαζί με συγκεκριμένο σχέδιο.
Σήμερα, 3 του Γενάρη 2015.
Πάμε!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!