Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

Για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας «Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ενίσχυση της θέσης της Γυναίκας» - Εκδήλωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

 

«Εκατόν τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την πρώτη διεθνή ημέρα της γυναίκας το 1911, η ισότητα των φύλων όμως, εξακολουθεί να αποτελεί δυστυχώς ζητούμενο».

Το θέμα «Ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ενίσχυση της θέσης της Γυναίκας», που επέλεξε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας το 2015 έχει επίσης αναφορά στη γενικότερη πολιτική προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και σε σχέση με το Ευρωπαϊκό Έτος Αναπτυξιακής Συνεργασίας στις τρίτες χώρες. Όπως σημείωσε ο Λεωνίδας Αντωνακόπουλος, επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, «πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό και κρίσιμο θέμα και συνδέεται με την κατάσταση που επικρατεί όχι μόνο στην Ευρώπη των 28 αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο με μία σαφή αναφορά στο Ευρωπαϊκό Έτος Ανάπτυξης, το οποίο έχει να κάνει με τις γυναίκες στις αναπτυσσόμενες χώρες. Ιδιαίτερα, όσον αφορά στο ρόλο της εκπαίδευσης και με ποιο τρόπο τα κράτη μέλη μπορούν να ενισχύουν την προσπάθεια για καλύτερη παιδεία στις χώρες αυτές».
Αναφερόμενη στη στήριξη που προσφέρει η ΕΕ στις συγκεκριμένες χώρες η Χριστίνα Καραϊτίδη, εκπρόσωπος Τύπου της Αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Ελλάδα, είπε «αν τα κορίτσια είχαν ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση με τα αγόρια, και οι γυναίκες είχαν ίδιες ευκαιρίες και πόρους με τους άνδρες θα ωφελούνταν όλη η κοινότητα κάτι που είναι πολύ σημαντικό ιδιαίτερα, στις πιο φτωχές χώρες και κοινότητες, όπου οι γυναίκες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομικής ζωής. Ο αγώνας κατά των διακρίσεων των δύο φύλων δεν είναι μόνο ηθικά σωστός αλλά και οικονομικά έξυπνος».
«Η πρόσβαση της γυναίκας στα κέντρα λήψης αποφάσεων δεν εξαρτάται μόνο από την παιδεία. Το πραγματικό πρόβλημα βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, οι γυναίκες έχουν κερδίσει εδώ και χρόνια το δικαίωμα στην εκπαίδευση όπως και στην ψήφο. Η σεξιστική αντίσταση στη γυναίκα βρίσκεται πλέον πολύ περισσότερο, στις φανερές και κρυφές διαδικασίες αποκλεισμού τους από τα κέντρα λήψης αποφάσεων, από τις θέσεις ισχύος στην επιχειρηματική κοινότητα, στο πολιτικό σύστημα, το θεσμικό πλαίσιο» υπογράμμισε η Σοφία Εφραίμογλου αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και Επικεφαλής του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος κατά την ομιλία της με θέμα «Εκπαίδευση-αλλά όχι μόνο».
«Στην ΕΕ, οι γυναίκες έχουν μεγάλα ποσοστά στην ανώτατη εκπαίδευση, υποεκπροσωπούνται όμως στις επιστήμες αιχμής, δηλαδή στις επιστήμες της τεχνολογίας» ανέφερε η Φωτεινή Ασδεράκη, επίκουρη καθηγήτρια στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς. «Ενώ, έχουμε γυναίκες με πολύ υψηλά προσόντα , παρατηρείται το φαινόμενο της «γυάλινης οροφής», της συσσώρευσης των γυναικών στις χαμηλές βαθμίδες της ιεραρχίας, ενώ στις υψηλότερες πρωτοστατούν οι άνδρες. Η λύση είναι να στραφούμε σε νέες μορφές επιχειρηματικότητας που βασίζονται στην ένταση της γνώσης, και στην αξιοποίηση των γυναικών και των νέων αγοριών, με βάση τις γνώσεις τους, να μην υποαπασχολούνται σε επιχειρήσεις που είναι εντάσεως εργασίας» συμπλήρωσε.
«Ισχυρές γυναίκες, ισχυροί άνδρες, ισχυρή κοινωνία, αυτό θέλει μια γενικότερη παιδεία. Ας εκπαιδευθούμε . Και με αυτή τη συμμαχία μεταξύ των πανεπιστημιακών και της αγοράς εργασίας ας ξεκινήσουμε από τα σχολεία και από τα πανεπιστήμια, να μην τονίζουμε απλώς, αλλά, να θεωρούμε μια πραγματικότητα την ισότητα» σημείωσε η Όλγα Σταυροπούλου πρόεδρος της ΜΙΛΗΤΟΣ Α.Ε..
Για την εμπειρία τους από το πρόγραμμα «Στείλε το φίλο μου σχολείο-Υπόθεση Ρουάντα» μίλησαν η Ελένη Καραγιάννη εικαστικός, εκπαιδευτικός εικαστικής αγωγής και η Δήμητρα Ντιρογιάννη, υπεύθυνη του εκπαιδευτικού τομέα της «Action Hellas», που βρέθηκαν το περασμένο καλοκαίρι στη Ρουάντα. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά το δικαίωμα της καθολικής πρόσβασης στο σχολείο. Όπως είπε η κ. Καραγιάννη από τη γενοκτονία είχε πληγεί και η εκπαίδευση στη χώρα. «Σήμερα, οι κάτοικοι έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν τη σπουδαιότητα της εκπαίδευσης μέλλον της χώρας, για μια ποιο ποιοτική ζωή για τους ίδιους και τα παιδιά τους». Όπως όμως πρόσθεσε, «για τα κορίτσια δεν είναι ακόμη, και τόσο σημαντικό να πάνε σχολείο όσο είναι για τα αγόρια. Ο ρόλος των κοριτσιών είναι πιο βοηθητικός, στις αγροτικές εργασίες, στο σπίτι».
«Η τέχνη της θεραπευτικής στην αρχαιότητα ως μοχλός ανάπτυξης σήμερα» ήταν το θέμα της ομιλίας της Ελένης Ψυχογιού, ειδικής παθολόγου, διευθύντριας ΕΣΥ στο νοσοκομείο Αλεξάνδρας. Σύμφωνα με την κ. Ψυχογιού, για να έχουμε άμεσα ανάπτυξη και να υποστηρίξουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά, μπορούμε να δημιουργήσουμε «πολιτιστικές διαδρομές με επιλογή των ασκληπιείων που υπάρχουν, των θεάτρων, των παραστάσεων και των εκδηλώσεων». Επίσης, «η Ελλάδα είναι η ιδανική χώρα, μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς για την αντιμετώπισή της παχυσαρκίας, μπορούν να δημιουργηθούν σε όλη τη χώρα κέντρα φυσικής αποκατάστασης που θα λειτουργούν όλες τις εποχές, να αναπτυχθεί ο ιαματικός τουρισμός, η λουτροθεραπεία, και να προσφέρεται νοσοκομειακή περίθαλψη, σε συνδυασμό με τον πολιτισμό και τη μάθηση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας εδώ!